پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
لیلا شکریان

حوزه/ مسئول جامعه زنان ناحیه بسیج شهرستان قم از برگزاری یادواره بانوان شهیده استان قم در تاریخ ۲۵ آبان ماه همزمان با وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

خانم لیلا شکریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که جامعه زنان سپاه استان قم، دبیر کارگروه زن و خانواده کنگره شهدای استان قم است، اظهار داشت: یادواره بانوان شهیده استان قم یکی از برنامه های کنگره شهدای استان قم است و دو سالی است که در ایام سالگرد شهادت سردار مهدی زین الدین، چند مراسم برگزارمی شود که از جمله آن ها همین یادواره بانوان شهیده است.

وی افزود: امسال یادواره بانوان شهیده استان قم، همزمان با روز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار می شود که مدعوین این یادواره، خانواده معظم شهدای زن استان و نیز خانواده های شهدای اطراف گلزار شهدا هستند.

مدیر ارشد جامعه زنان سپاه استان با بیان این که سخنرانی و روایتگری مراسم با حاج حسین کاجی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است، گفت: مسئول برگزاری این یادواره البته جامعه الزهرا(س) است که ما دبیر این مراسم معنوی هستیم، ضمن آن که نهادها و ارگان هایی چون بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بسیج طلاب و بسیج دانشجویی از دیگر مشارکت کنندگان در این یادواره می باشند.

وی همچنین بیان داشت: از سال گذشته تاکنون، فعالیت های متنوعی ذیل عنوان کنگره شهدای استان در قالب کارگروه زن و خانواده برگزار شده که از آن جمله تقویت و توسعه جریان کمک های مؤمنانه، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و برنامه های فرهنگی و تربیتی بوده است.

شکریان افزود: به عنوان مثال، سال گذشته در هفته مبارک بسیج، دیدار دسته جمعی از خانواده های محترم شهدای منطقه پردیسان داشتیم، به نحوی که در مجتمع های این شهرک با حضور مداحان برنامه معنوی اجرا شد.

وی گفت: دیدار با خانواده معظم شهدای زن استان از دیگر فعالیت های ما بوده و لازم به ذکر است که در قم ۱۳۷ شهیده زن داریم که شامل شهدای دفاع مقدس، مدافعان سلامت و ... هستند.

مسئول جامعه زنان ناحیه بسیج شهرستان قم، همچنین بیان داشت: برگزاری یادواره شهدای زن محلات قم تحت عنوان لشکری از فرشتگان از دیگر برنامه های ما بوده که به لطف الهی تاکنون در چهار محله شهر مقدس قم شامل امامزاده ابراهیم، فرهنگیان(باجک)، بنیاد و نیروگاه این برنامه، برگزار شده و ان شاءالله در آینده در دیگر محلات قم نیز برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha