یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/ محمدلو گفت: فضای مجازی بسیاری از هزینه های ایاب و ذهاب و ترافیک را کاهش داده است، اما سرانه مطالعه در کشور را به شدت پایین آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، امروز در جمع طلاب خواهر خوی، که در مدرسه علمیه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که فضای مجازی چاقوی دو لبه است و اگر طریق استفاده از آن را بلد نباشیم ضربه می خوریم، اظهار داشت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، در جنگ سخت جسمها از بین میروند و روحها میروند پیش خدا و در جنگ نرم جسمها پروار می شوند و روحها تا قعر جهنم می روند.

وی، دسترسی راحت به آموزش خصوصا در دوران کرونا، سرعت انتقال و دسترسی آسان به اطلاعات و دانش دنیا،  گسترش و سرعت تعاملات و تبادل نظر و پیشرفت تحصیلی و شغلی و گرفتن ایده های جدید را از جمله فوائد فضای مجازی دانست و گفت: فضای مجازی امکان ارتباط دو سویه و چند سویه آموزشی و ارتباطات خانوادگی و دوستانه را فراهم کرده است و با وجود گسترش امکانات کسانی که بدان دسترسی داشته باشند می توانند از این پیشرفت ها بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، کاهش هزینه های اقتصادی زندگی را از دیگر دستاوردهای شبکه ای مجازی عنوان کرد و افزود: امکان خریدهای اینترنتی بسیاری از هزینه های ایاب و ذهاب و ترافیک را کاهش داده است و عده ای نیز از این فضا برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند.

وی در ادامه قبح شکنی نسبت به ناهنجاری های دینی و اخلاقی، ترویج شایعات و اخبار کذب، به خطر افتادن سلامت روحی افراد، کاهش اعتماد به نفس، عدم مسئولیت پذیری، اشاعه سستی و تنبلی به دلیل استفاده مفرط از گوشی، تمایل به گوشه نشینی و انزوا و ناتوانی در مدیریت زمان وهدر دادن وقت از مهم ترین مضرات شبکه های اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: شبکه های مجازی به افزلیش روحیه پرخاشگری و خشونت، اعتیاد و وابستگی های شدید روانی به اینترنت و از بین رفتن حریم خصوصی افراد در پی نشر ناآگاهانه اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی، دامن می زند.

محمدلو اضافه کرد: به دلیل وجود کتابخانه های دیجیتال دسترسی راحت و آسان به معتبرترین کتابها، نسخه های صوتی برخی کتب و امکان معرفی نشرهای مفید و ارتباط با نویسندگان معتبر فراهم می شود اما متاسفانه برخی افراد بدون برنامه ریزی شده در فضای مجازی وقت خود را تلف می کنند و دیگر زمانی را برای مطالعه اختصاص نمی دهند.

وی ادامه داد: امکان نشر غیر قانونی مجازی برخی کتاب ها در فضای مجازی باعث کاهش اقبال مردم به خریدن کتاب شده و در نتیجه ناشران به دلیل هزینه ها، کمتر به سمت انتشار کتب می روند و فضای مجازی و گرانی کتاب ازعلل کاهش سرانه مطالعه در کشور ماست.
استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: باید با انتشار بخش های جذاب ، نسخه های صوتی، خلاصه نویسی، عکس نوشت  کتاب های خوب مردم را به مطالعه تشویق کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha