شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر | تقدیر از فارغ التحصیلان مدرسه قرآنی امام حسین(ع) همدان

حوزه/ در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در همدان و مدیر حوزه علمیه استان، از فارغ التحصیلان مدرسه قرآنی امام حسین(ع) همدان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در همدان و مدیر حوزه علمیه استان، از فارغ التحصیلان مدرسه قرآنی امام حسین(ع) همدان تقدیر شد.

حجت الاسلام آیت الله منصوری، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در شروع این مراسم با بیان اینکه امروز روز بسیار مبارکی است و باید خداوند را به خاطر آن شاکر باشیم، اظهار داشت: روز اولی که مدارس قرآنی را در همدان برپا کردیم نمی‌دانستیم که روزی چنین رونقی را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام موفقیت‌های حاصل شده از برکات قرآن است، گفت: امسال در تمامی مدارس علمیه استان همدان به همت اساتید قرآنی، دروس قرآن و کار قرآنی آغاز شده است که از دستاوردهای مدارس قرآنی است.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسین(ع) همدان با تقدیر از فعالیت‌های حجت الاسلام طاهری در ترویج فرهنگ قرآنی در بین مدارس علمیه، یادآور شد: در روایات بسیاری، تنها مشاهده و قرائت آیات قرآن کسب درجات معنوی بسیاری را برای انسان رقم خواهد زد، بنابراین طلابی که امروز حافظ قرآن شده‌اند باید قدردان نعمت بهره مندی از قرآن باشند.

وی با بیان اینکه به دنبال رشد مدارس قرآنی و فعالیت‌های قرآنی هستیم، عنوان کرد: برخی از مشکلات و مسائل احصا شده و لازم است تا برای رفع و ارتقاء عملکرد مدارس اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام منصوری، تشکیل مجمع فارغ التحصیلان مدارس قرآنی را اولین راهکار رفع مشکلات مدارس قرآنی دانست و گفت: این مجمع می‌تواند به عنوان شورای مشورتی و افرادی که خود در میدان حاضر بودند، کمک به سزایی در رشد مدارس علمیه قرآنی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر و هیئت مرکزی در حوزه علمیه استان برای اداره مدارس قرآنی یکی از ضرورت امروز است، اظهار داشت: معتقدیم تا این ستاد آغاز به کار نکند و فعال نشود، در بعضی از قسمت‌ها انجام کار با تشریفات بیهوده همراه خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) همدان سومین راهکار رفع مشکلات مدارس قرآنی را تشکیل معاونت قرآن زیر نظر مدیر حوزه علمیه استان دانست و یادآور شد: همان طور که برای مسائل آموزشی و تربیتی معاونت خاصی در حوزه معرفی شده، برای قرآن نیز نیازمند یک معاونت مجزا و تشکیلات کامل هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha