دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ ادارہ تنظیم المکاتب کے زیر اہتمام کانپور میں سہ روزہ دینی تعلیمی کانفرنس (۴)

حوزه/ از سوی سازمان تنظیم المکاتب هند همایش سه روزه در شهر کانپور برگزار شد که در آن تعداد زیادی از علما دانشمندان و عموم مردم شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت سازمان تنظیم المکاتب هند همایش سه روزه «معارف دینی» در تاریخ ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آبان ماه در شهر کانپور هند برگزار شد. آخرین جلسه این مراسم در ۱۷ آبان ماه در مکتب امامیه آجیت گنج هند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عباس معروفی مبلغ و استاد جامعه امامیه در سخنرانی خود با استناد به آیه دوم سوره جمعه گفت: در آیات متعددی خداوند وظایف پیامبر اکرم را بیان کرده است. در آن آیات اول لفظ تزکیه و بعد از آن تعلیم ذکر شده است مگر فقط در یک مورد که در آن اول تعلیم سپس تزکیه آمده است. این نشان می دهد که علمی مفید و نافع است که همراه با طهارت و پاکیزگی روح و نفس باشد، اما علمی که با طهارت و پاکیزگی روح همراه نباشد، منشأ نابودی انسان است.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین فیروز علی بنارسی، استاد جامعه امامیه، نیز سخنرانی کرد و اظهار داشت: به انسان امر شده است که بعد از خواندن نماز، تسبیح حضرت فاطمه زهرا نیز بخواند که شامل ۳۴ مرتبه ذکر الله اکبر، ۳۳ مرتبه الحمدلله و ۳۳ مرتبه سبحان الله می باشد. زیرا این تسبیح بهترین تعقیبات نماز است.

وی در ادامه گفت: بعد از تسبیح علاوه بر خواندن دعاهایی که از اهل‌بیت منقول شده است، در پایان زیارت امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز قرائت می شود یعنی همین نماز که همانا انسان را به الله نزدیک کرده به اهل بیت نیز نزدیک می کند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب هند نیز گفت: وظیفه مهم سازمان مکاتب، رساندن پیام دین به مؤمنان است. به همین دلیل این سازمان کتاب ها، سخنرانی ها و کتاب های ویژه خردسالان را به زبان های مختلف منتشر کرده است.

وی افزود: موسس و بانی این سازمان، مدارس دخترانه و پسرانه تأسیس کرده و اهتمام جداگانه ای برای آموزش بزرگسالان در نظر گرفته است. امروز بحمدالله سازمان مکاتب بیش از هزار شعبه دارد و همچنین مدرسه نونهالان، مدرسه ابوطالب و خدیجه نیز فعال هستند. آموزش آنلاین برای کودکانی که به دلایلی قادر به حضور در مدرسه نیستند نیز راه اندازی شده است.

وی در پایان از علما، شاعران، مدیران، اساتید و همچنین از تمامی مومنین جهت شرکت در این همایش تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha