دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه شورای تخصصی انجمنهای علمی استانها

حوزه/ اجلاسیه مدیران حوزه های استان ها با موضوع فعالیت شعب استانی انجمن های علمی حوزه با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، اجلاسیه مدیران حوزه های استان ها با موضوع فعالیت شعب استانی انجمن های علمی حوزه و با حضور آیت الله اعرافی و رؤسای انجمن های علمی ظهر امروز در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای امروز نظام و جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: در عین حال که به تراث پیشینیان احترام می گذاریم می بایست به نیازهای روز جامعه نیز بپردازیم.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: مهمترین چیزی که از انجمن های علمی انتظار می رود راهبری و توسعه مرزهای دانشی اسلامی و حوزوی است.

وی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی انجمن های علمی در راهبری و اجرای برنامه های کلان حوزه افزود: این انجمن ها بهترین جا برای دیدن کلان این پروژه ها و طراحی نقشه راهبری آنها هستند.

استاد درس خارج حوزه اظهار کرد: انجمن های علمی حوزه می توانند محل گره خوردن خروجی های حوزه به همان محل تعلیم اولیه آنان یعنی حوزه علمیه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری دبیر انجمن های علمی حوزه در ابتدای این اجلاسیه گفت: آشنایی اساتید و مدیران حوزه های استان ها و تشکیل شورای تخصصی انجمن های علمی در آن مناطق دو گام نخست در راستای تشکیل شعب استانی انجمن های علمی حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری بیان داشت: باید مباحث پژوهشی و تخصصی به استان ها سرایت داده شود و حوزه های علمیه استان ها از این جهت ارتقا یابند؛ قطعاً تشکیل انجمن های علمی استان ها می تواند بازویی برای اجرای این امر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه در سپس ضمن بیان اهمیت تشکیل شعب استانی انجمن های علمی حوزه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که امر پژوهش از تمرکزی که از قم دارد به سمت استان های دیگر کشانده شود.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی حوزه سپس بیان داشت: انجمن های علمی حوزه می بایست جلساتی را برگزار نمایند که محل مذاکرة العلم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رئیس انجمن علمی کلام اسلامی حوزه در ادامه این نشست به بیان وظایف شعب استانی انجمن های علمی حوزه پرداخت و گفت: نقش اصلی این انجمن ها راهبری دانش در جامعه می باشد؛ تنظیم گری و تسهیل گری دو وظیفه اصلی انجمن های علمی در دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رئیس انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه سپس گفت اظهار داشت: می بایست از استعدادهای حوزوی به نحو احسن در انجمن های علمی استان ها استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام رئیس انجمن علمی روانشناسی اسلامی حوزه گفت: قوانینی باید تصویب شود که بر مرجعیت انجمن های علمی حوزه تأکید داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق محمدی رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه در این اجلاسیه از طرح علمی «اصول فقه و روشمندی علوم انسانی» خبر داد و گفت: انجمن اصول فقه طرحی در زمینه علوم انسانی اسلامی با عنوان «اصول فقه و روشمندی علوم انسانی» ارائه کرده است تا همه انجمن های علمی حوزه حول آن فعالیت کنند و خروجی خوبی را داشته باشیم.

در این نشست برخی از مدیران حوزه های علمیه استان ها به ارائه گزارش هایی در مورد فعالیت های شوراهای تخصصی انجمن های علمی در استان های مرتبط با خود و ارائه پیشنهادات در این زمینه پرداختند.

شایان ذکر است: در این اجلاسیه از کتاب «آشنایی با شوراهای تخصصی دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در استان ها با موضوع اعضای علمی و فعالیت ها» که یک کتاب درون سازمانی حوزه محسوب می شود رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha