شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسانبا حجت الاسلام هاجری دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری گفت: باید مباحث پژوهشی و تخصصی به استان ها سرایت داده شود و حوزه های علمیه استان ها از این جهت ارتقا یابند؛ قطعاً تشکیل انجمن های علمی استان ها می تواند بازویی برای اجرای این امر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در اجلاسیه مدیران حوزه های استان ها که با حضور آیت الله اعرافی و رؤسای این انجمن ها در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه و همزمان به صورت برخط برگزار شد گفت: در دوره اول مدیریت آیت الله اعرافی یکی از پیشنهاداتی که دبیرخانه انجمن های علمی حوزه مطرح کرد و مورد توجه مدیر محترم حوزه نیز واقع شد تأسیس شعب استانی این انجمن ها بود.

مسئول دبیرخانه  انجمن های علمی حوزه علمیه قم افزود: آشنایی اساتید و مدیران حوزه های استان ها و تشکیل شورای تخصصی انجمن های علمی در آن مناطق دو گام نخست در راستای تشکیل شعب استانی انجمن های علمی حوزه های علمیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم این شوراها بسترسازی برای راه اندازی شعب استانی انجمن های علمی حوزه بود.

وی ارتباط و تعامل با ولی فقیه و مسئولین استانی را از دیگر وظایف شوراهای تخصصی انجمن های علمی دانست و گفت: تلاش برای ارتباط علمی با حوزه برای برگزاری نشست های تخصصی یکی دیگر از کارهای این شوراهاست.

مسئول دبیرخانه  انجمن های علمی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ نفر در شوراهای تخصصی انجمن های علمی استان ها عضو می باشند.

وی با اشاره به پیشنهاد طراحی و انتشار حداقل یک نشریه علمی به این شوراها افزود: از پیشنهاداتی که به شوراهای استانی شده است تولید حداقل یک نشریه علمی جهت انتشار تولیدات علمی حوزه های استان ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری بیان داشت: باید مباحث پژوهشی و تخصصی به استان ها سرایت داده شود و حوزه های علمیه استان ها از این جهت ارتقا یابند؛ قطعاً تشکیل انجمن های علمی استان ها می تواند بازویی برای اجرای این امر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha