دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مقیمی حاجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به فضای فکری و فرهنگی استان های مختلف خاطرنشان کرد: در هرکدام از استان ها ممکن است مسائل و چالش های فرهنگی و دینی متفاوتی نسبت با استان های دیگر وجود داشته باشد که انجمن های علمی حوزه در آن مناطق می توانند به پاسخگویی علمی به این چالش ها بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه ظهر روز سه شنبه در اجلاسیه مدیران حوزه های استان ها که با حضور آیت الله اعرافی و رؤسای انجمن های علمی حوزه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه و همزمان به صورت برخط برگزار شد گفت: ما به دنبال این هستیم که امر پژوهش از تمرکزی که از قم دارد به سمت استان های دیگر کشانده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ذیل توجه مدیریت محترم حوزه واسپاری های مختلفی به حوزه های علمیه استان ها داده و در برخی استان ها کرسی درس خارج نیز دایر شده است در حال حاضر امر پژوهش نیز با ایجاد شعب استانی انجمن های علمی رونق می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به فضای فکری و فرهنگی استان های مختلف خاطرنشان کرد: در هرکدام از استان ها ممکن است مسائل و چالش های فرهنگی و دینی متفاوتی نسبت با استان های دیگر وجود داشته باشد که انجمن های علمی حوزه در آن مناطق می توانند به پاسخگویی علمی به این چالش ها بپردازند.

وی ارتباط گیری شعب استانی انجمن های علمی با پژوهش سراهای استانی  را امکانپذیر دانست و گفت: هم افزایی بین این انجمن ها با پژوهش سراهای استان ها می تواند نتایج علمی خوبی را به دنبال داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه، تصریح کرد: شرایط واگذاری حمایت از پروژه های پژوهشی در سایت معاونت پژوهش بخش مربوط به دبیرخانه حمایت از این پروژه ها ارائه شده است و شوراهای تخصصی انجمن های علمی استان ها می توانند با مطالعه آن ها از بودجه های مربوط به حمایت از طرح های پژوهشی بهره مند گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha