شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواخران مازندران

حوزه/ امام جمعه موقت قائمشهر گفت: تقابل بین ما و استکبار جهانی و در راس آن آمریکا ذاتی و ماهوی است، یا او یا ما، یا فرعون یا موسی، حد وسط نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام رجب حیدری، امام جمعه موقت قائمشهر، در جمع کادر و طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) بابل ، به بیان مباحثی پیرامون مسائل روز پرداخت و اظهار کرد: بعد از فروپاشی شوروی سابق، بوش پدر شعار نظم نوین جهانی داد، در ابتدا که این واژگان در ادبیات سیاسی وارد شد، فصلی گذشت تا به معنای آن پی بردند و ترجمه کردند، به این بیان که نظم نوین جهانی، یعنی امروز جهان به مثابه یک دهکده ای است که بر اساس پیشرفت های علمی و در عرصه الکترونیک دارید می بینید، لذا امروز جهان یک دهکده ی کوچک شده و این دهکده ارباب می‌خواهد و اربابش باید خود آمریکا باشد، در تمام عرصه هایش، اقتصاد، سیاست، ایدئولوژی، نظامی و... فقط باید آمریکا در دنیا امر کند و بقیه ملت ها همه تمکین و عبودیت کنند.

وی ادامه داد: فوکویاما، تئورسین ژاپنی الاصل در آمریکا گفت، کمونیسم از بین رفته و امروز جهان به دست آمریکا باید حرکت کند. هانتینگتون نویسنده کتاب جنگ تمدن، گرچه هر دو از نظر نگاه به اسلام یکی هستند، خطاب به فوکویاما گفت، این چنین نیست ما اول سنگر کمونیسم را برداشتیم، ولی یک سنگر بزرگ و یک مانع جدی بر سر راه ماست تا این موانع از سر راه ما برداشته نشود، امکان ندارد در دنیا حاکمیت داشته باشیم واگر این موانع وجود داشته باشد، آنچه می خواهیم از اقتصاد، علم و نظامی‌گری در دنیا، تحقق پیدا نخواهد کرد و اعلام کرد که آن سنگر، سنگر اسلام است، البته نه اسلام کویت، نه اسلام عربستان، نه اسلام مصر، بلکه اسلامی که در جهاد و شهادت پرورش می یابد، اسلامی که رشد میدهد، اسلامی که مقرّ آن ایران است.

امام جمعه موقت قائمشهر افزود: استکبار وارد جنگ نیابتی با طالبان شد که ایران را از بین ببرد، طالبان را برداشتند کرزای را نشاندند، خواستند در سوریه اسد را بزنند و بروند لبنان جریان مقاومت را از بین ببرند و بعد بروند به طرف فلسطین و در آخر عراق را با ۶۹ درصد شیعه از میان بردارند و بعد بروند به سراغ ایران!

وی ادامه داد: برخی می گفتند چرا باید به سوریه برویم و نگاهشان مخالف این قضیه و مدافعان حرم بود. مقام معظم رهبری نگاه‌شان همان نگاه جد بزرگوارشان بوده، حضرت امیر(علیه السلام) در نهج البلاغه فرمودند: مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا «بچه شیعه بداند هرگاه اجازه داد دشمن پایش را در خانه اش بگذارد، ذلیل خواهد شد. مقام معظم رهبری هم فرمودند: همان جا کار را تمام کنید.

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: سؤال این است که آیا واقعاً استکبار نمی تواند تا آخرکاری کند؟ پاسخ این سوال آیه ۴۷ سوره مبارکه روم و آیه ۶۲ سوره مبارکه شعرا است که خداوند یاری رساندن به مومنان را حقی بر عهده خود می داند. اینطور است که مقام معظم رهبری(حفظه الله) دلشان آنقدر مطمئن است؛ ایشان وجودشان قرآنی است.

امام جمعه موقت قائمشهر بیان کرد: علامه حسن زاده آملی(ره) فرمود: «گوشتان را بدهید به زبان و لبان این سید، چون گوش او به لبان حضرت حجت(عج) است».

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha