دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه علمیه ریحانه الرسول ارومیه

حوزه معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: لازمه عالم شدن و طلبگی علم و معنویت است و در مسائل دینی نباید فقط به ظواهر اکتفا کنیم، بلکه لازم است باطن امور و کارهای خیر و اثر وضعی گناهان را نیز در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س) ارومیه، لازمه طلبگی را داشتن علم، معنویت و کارآمدی عنوان کرد و اظهار داشت: آن چه که در حوزه علمیه به عنوان علم و معرفت به انسان گفته می شود حفظ کردنی نیست و باید درک کرد و فهمید و طلبه ای که در او علم کافی، تقوا و کارامدی نباشد به در دین و مردم نمی خورد.

وی با بیان این که داشتن معرفت و شناخت اصولی از کاری که انسان می خواهد انجام بدهد، از مهم ترین سفارشات امام علی (ع) به کمیل بن زیاد است، گفت: لازمه عالم شدن و طلبگی علم و معنویت است و در مسائل دینی نباید فقط به ظواهر اکتفا کنیم، بلکه لازم است باطن امور و کارهای خیر و اثر وضعی گناهان را نیز در نظر بگیریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، کارآمدی را سومین ویژگی و لازمه طلبگی دانست و تصریح کرد: عالمان دینی جانشینان انبیا هستند و اولین و مهم ترین وظیفه آن ها آشنا کردن مردم با قرآن کریم است و باید طلاب با این کتاب الهی انس کامل داشته باشند.

وی در ادامه به تعریف دین از نگاه آیات و روایات پرداخت و افزود: دین بر اساس قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) برنامه زندگی انسان را تنظیم می کند که در آن ارتباط با خدا، خلق، انسان و نعمت های الهی به درستی مشخص و تبیین شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان، اظهار کرد: هر اندازه رابطه انسان با خداوند تقویت شود موفقیت او در زندگی افزایش خواهد یافت و بالاترین نوع اصلاح این است که انسان خود را در محضر پروردگار عالم بداند و هر آن چه برای او رخ می دهد را امتحان الهی فرض کند و در این مورد انس با نماز بهترین راه حل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha