شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از گذشته های دور یکی از مراکز نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بوده و هست، لذا لازم است که ارتباط حوزه علمیه مشهد با قم تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، ضمن بیان جایگاه ممتاز آستان مقدس حرم رضوی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در ایام کرونا گفتند: بحمدالله با اقدامات موثر شما با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی شاهد حضور مستمر زائران در حرم مطهر رضوی بودیم که این اقدام بسیار قابل تقدیر می باشد.
 معظم له در ادامه افزودند: خدمت رسانی به زائران بسیار مهم است و باید از تمامی ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود تا زائران به بهترین شکل ممکن از فضای ملکوتی آستان قدس رضوی بهره‌مند شوند. 

این مرجع تقلید  در ادامه افزودند: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران از اهمیت بسیار بالای برخوردار است و از گذشته های دور یکی از مراکز نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بوده و هست، لذا لازم است که ارتباط حوزه علمیه مشهد با قم تقویت شود و باید با استعدادیابی و بهاء دادن به طلاب مستعد شاهد باشیم ظرفیت های حوزه علمیه مشهد نیز همانند ظرفیت های حوزه علمیه قم شکوفا شود. امروز باید میان علمای حوزه های علمیه قم و مشهد ارتباط بیشتر ایجاد شود.


حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ حساسیت علما و حوزه های علمیه نسبت به جریانات جهان اسلام را ضروری دانست و خاطرنشان ساختند: اتفاقات اخیر در سودان و جریان بحرین و اخیرا هم افغانستان تأسف بار است و مطمئن هستیم استکبار و صهیونیست و عربستان طراح و اجرا کننده آن هستند.


معظم در ادامه با اشاره به نقش های استکبار جهانی بر علیه مسلمانان، بیان طرح تجمیع ادیان ابراهیمی برای خارج کردن بیت المقدس از دست مسلمانان را محکوم کردند و گفتند:  قدس پاره تن جهان اسلام و متعلق به همه مسلمانان است 

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان گفتند: امیدواریم با بر طرف شدن این بیماری منحوس شاهد تشرف بدون محدودیت زائران حرم مقدس رضوی باشیم و بنده نیز توفیق زیارت حرم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را پیدا کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha