یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: بصیرت به ما علم، تقوا، صبر و توکل به خدا را می آموزد و بی بصیرتی از ما شخصیتی ناپایدار و متزلزل خواهد ساخت که حتی در ساده ترین امور ناتوان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمان خدایی، امروز در جمع روحانیون و طلاب اهل سنت شهرستان بانه، اظهار داشت: بصیرت یکی از نعمات خداوند متعال است که انسان ها با استفاده از آن می توانند راه درست را از اشتباه را تشخیص دهند، لذا بصیرت بهترین چراغ برای حرکت ما در زندگی محسوب می گردد.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: بصیرت به ما علم، تقوا، صبر و توکل به خدا را می آموزد و بی بصیرتی از ما شخصیتی ناپایدار و متزلزل خواهد ساخت که حتی در ساده ترین امور ناتوان خواهیم بود.

وی در ادامه با انتقاد از آمار پایین مطالعه در کشور، افزود: ایران با این تاریخ و فرهنگ کهن که سهم بسزایی در جهان دارد، نباید سرانه مطالعه مردم و ملتش این گونه پایین باشد. چرا در بحث مطالعه باید با کشورهای بسیار ضعیف دنیا مقایسته شویم.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه بسیاری از ناهنجاری های فردی و اجتماعی با مطالعه و انس به کتاب از بین می روند، گفت: کسی که همواره با مطالعه به ویژه قرائت قرآن کریم و دیگر آثار دینی و فرهنگی مانوس است، بسیار کمتر از افراد دیگر دچار مشکلات شخصیتی و فرهنگی می شود، از این رو بسیاری از بزرگان و علما ما را همواره به مطالعه تشویق می کنند.

امام جمعه بانه ادامه داد: قرآن کریم است که در درس زندگی، تقوا، خداترسی و... می توان از آن آموخت، بنابراین باید فرزندان خود را با این کتاب عظیم آسمانی آشنا کنیم.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: قرآن چراغی فروزان در مسیر درست زندگی و انسانیت است، بنابراین هرکس که با این کتاب آسمانی مأنوس شود هیچ گاه در زندگی با مشکلی روبرو نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha