جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قائمی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم با توصیه به توجه به ویژگی‌های رفتاری رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: با تواضع و فروتنی می‌توان رفتار بدترین مردم را تغییر داد و این موضوع در حیطه کاری و افرادی که با آنها در ارتباط هستیم باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین  علی اصغر قائمی، ظهر امروز در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین برگزار شد گفت: اگر محبت شما مدیران و اساتید مدارس علمیه نسبت به طلاب مانند فرزندانتان باشد آنها نیز روحیه مضاعفی به واسطه محبت شما خواهند گرفت و می توانید با دلسوزی و رسیدگی به مشکلات طلاب، آنها را همگام و همراه خود سازید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر طلاب، مدیر مدرسه را انسانی متقی و وارسته ببینید، او را الگویی مناسب برای زندگی خود انتخاب می کنند.

وی، خُلق عظیم و آراستگی اخلاقی را یکی از ممتازترین اوصاف پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن می‌فرماید: «تو ای پیامبر دارای اخلاق بزرگی هستی». از این آیه می‌توان این گونه برداشت کرد که وقتی خداوند سبحان با عظمت از چیزی یاد می‌کند، آن کـس یا آن چیز از چه عظمت فوق العاده ای نزد خداوند برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: پیامبر(ص) بهترین الگو برای هر شخص و در هر جایگاهی است.

استاد حوزه علمیه قم با توصیه به توجه به ویژگی‌های رفتاری رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: با تواضع و فروتنی می‌توان رفتار بدترین مردم را تغییر داد و این موضوع در حیطه کاری و افرادی که با آنها در ارتباط هستیم باید انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به چند چیز افتخار می‌کردند، یکی از آنها سلام بر کودکان بود و هیچ‌کس نبود که در سلام کردن از پیغمبر(ص) پیشی بگیرد.

وی اظهار کرد: طلاب و روحانیون با الگوگیری از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان، ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: الفت و محبت لازمه یک مدیر انقلابی است و هرچه مدیران مداس نسبت به طلاب مهربانی و محبت داشته باشند بی شک در آنها نفوذ بیشتری خواهند داشت.

 با تواضع و فروتنی می‌توان رفتار بدترین مردم را تغییر داد

 با تواضع و فروتنی می‌توان رفتار بدترین مردم را تغییر داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha