جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی آریا

حوزه/ سعیدی آریا گفت: مسجدهای ما به نمازخانه تبدیل شده است و کاربردهای دیگر خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا، در سومین نشست رسالات که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر تهران برگزار شد، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند با مردم طوری رفتار کنید که وقتی مردید برای از دنیا رفتن شما غمگین شوند.

وی افزود: پیامبر اسلام قبل از تبلیغ اسلام با اخلاق نیک و امانت‌داری توانسته بودند نظر مردم را به سوی خود جلب کنند. صداقت، امانت و خلق عظیم پیامبر(ص) ابزار تبلیغی ایشان بود مردم بسیاری گرد ایشان جمع کرد.

حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان اینکه متاسفانه مسجدهای ما به نمازخانه تبدیل شده است و کاربردهای دیگر خود را از دست داده اند، عنوان کرد: در بیشتر مساجد روحانی‌ها هم صرفا پیش نماز شدند، اگر یک روحانی با رفتار و گفتار خود به مشکلات و گرفتاری‌های مردم رسیدگی کند و تا حد امکان آنها را برطرف کند مردم گرد او جمع می‌شود.

استاد حوزه با بیان اینکه روحانیون قدیم با مردم بسیار همراهی داشتند، اظهار کرد: در گذشته همراهی و همنشینی روحانیت با مردم موضوعیت داشته است. امروز آخوند مسجدی بسیار هنرمند است که اگر بتواند با مردم تعامل داشته باشد. متاسفانه امروز برخی از آخوندها با مردم تعامل ندارند.

وی افزود: مراقب باشیم که معنای روحانیت عوض نشود؛ همراهی با مردم صبر، اخلاق و تحمل سختی را نیاز دارد. هزار سخن ما تحت تأثیر یک حرکت و رفتار قرار می‌گیرد، پس مراقب حرکات و رفتار خود باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha