پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پوستر ساخت مجتمع فرهنگی حضرت مهدی

حوزه /جامع ترین مرکز تربیتی- آموزشی در حاشیه شهر مشهد با اولویت تربیت و آموزش مدارس در مقاطع اول و دوم دبیرستان، حوزه علمیه خواهران و برادران و کتابخانه های تخصصی و دیجیتال عمومی و... در دست ساخت است.

حجت الاسلام جواد مظلومی، مدیر تأمین مالی پروژه مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج ) در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون این موقوفه گفت: این مجتمع با مدیریت حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حاشیه زدایی و ارائه خدمات اجتماعی حوزه های علمیه به مردم، در زمینی به وسعت ۵ هکتار در حاشیه شهر مشهد اقدام به ساخت جامع ترین مرکز تربیتی و آموزشی با نام حضرت مهدی (عج) کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ ارگان و نهادی به شکل رسمی کمک خاصی انجام نداده است، ادامه داد: زمین فعلی که در محل رسالت ۸۱ بین دو روستای دروی و سیس آباد می باشد توسط شورای شهر قبلی در اختیار مجموعه قرار گرفته است.

مدیر تأمین مالی پروژه مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج ) افزود: این پروژه بر مبنای وقف و مشارکت خیرین و واقفین از زمستان ۱۳۹۸ کلنگ زنی شده و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۵ فاز اول این پروژه به کمک خیرین و واقفین عزیز به بهره برداری برسد.

مظلومی در توضیح فعالیت های این مجتمع گفت: جامع ترین مرکز تربیتی آموزشی در حاشیه شهر مشهد با اولویت تربیت و آموزش مدارس آموزش و پرورش در مقاطع اول و دوم دبیرستان (راهنمایی و دبیرستان ) و حوزه علمیه خواهران و برادران و کتابخانه های تخصصی و دیجیتال عمومی، مراکز فرهنگی (تالارهای پذیرایی سالن های اجتماعات چند منظوره)، آشپزخانه مرکزی برای خود مجموعه و مسجد، مرکز تفریحی و ورزشی برای بانوان و آقایان طراحی شده است .

وی با بیان اینکه مساحت کل زمین ۵ هکتار در دو قطعه ۳ هکتاری آقایان و ۲ هکتاری بانوان طراحی شده است، افزود: نوع نقشه عمرانی این پروژه عدم ارتفاع سازی و ساخت ۲ طبقه به دور از تشریفات و با هنر و معماری ایرانی اسلامی می باشد.

مدیر تأمین مالی پروژه مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: دسترسی به این دو قطعه خواهران و برادران توسط یک پارک عظیم و کوچه فرعی رسالت ۸۵ جدا سازی شده و از همه محلات دسترسی آسان به مجموعه مساجد و دیگر مکان ها دارد.

مظلومی با بیان اینکه از دیگر شاخص های این مجموعه ایجاد فضای سبز پوشیده و حفاظت شده برای بانوان در کنار مجتمع خواهران می باشد، افزود: علاوه بر آن دو پارک خطی کناره "کال چهل بازه" در راستای طولی این دوقطعه از مزایای ساخت این پروژه می باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه عظیم و بزرگ مرکز مشاوره و خدمات ازدواج آسان دیده شده است، گفت: ارائه خدمات هدفمند اجتماعی توسط حوزه علمیه به مردم و توجه به نیاز های شهری و محلی از دیگر اهداف پروژه می باشد.

مدیر تأمین مالی پروژه مجتمع فرهنگی تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج ) از دیگر کارهای قابل توجه مجموعه که در راستای خدمات اجتماعی به مردم می باشد که در مکان ها و مساجد و زمین های کنار پروژه اتفاق افتاده است، اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان و نوجوانان، قرار دادن مربی تخصصی فوتبال برای نوجوانان و جوانان محله رسالت و توزیع گوشت قربانی و غذای گرم، بسته های معیشتی را نام برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha