دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر ضرورت انقلابی بودن و انقلابی ماندن، گفت: برخی حق را ترک و به باطل تکیه می‌کنند؛ قرآن کریم در این مورد می فرماید«به باطل و ظلم تکیه نکنید، چراکه آتش می‌گیرید»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید قزوین که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: توجه داشته باشیم که اگر در امنیت و آرامش و با چشم‌اندازهای روشن برای جهان اسلام و جغرافیای مقاومت اسلامی در کنار هم جمع شده‌ایم، مرهون رنج‌ها و مشقت‌های امام حسن عسکری (ع) هستیم و در حقیقت ائمه اطهار (ع) سرمایه‌های عظیم معنوی ما هستند.

وی با بیان حدیثی از امام حسن عسکری (ع) خاطرنشان کرد: دو جمله از حضرت وجود دارد که به ما جان می‌دهد و در فرهنگِ انسانیت، صداقت و حق‌خواهی تاثیر زیادی می‌گذارد؛ حضرت فرمودند هیچ انسان آبرومند و عزتمندی حق را رها نکرد، جز اینکه ذلیل و خوار شد و در مقابل هیچ آدم ضعیف و ناتوانی با حق همراه نشد و خادم حق نشد، جز اینکه خدای متعال او را به عزّت رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: مصداق‌های فراوانی از این معنا وجود دارد؛ مانند امام خمینی (ره) زمانی که انقلابشان را شروع کردند در چه شرایطی بودند و در مقابل اولین رئیس جمهور کشور که حق را رها کرد و همه دیدند که کارش به کجا کشیده شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۱۳ سوره هود بیان کرد: برخی حق را ترک و به باطل تکیه می‌کنند. قرآن کریم در این مورد می فرماید «به باطل و ظلم تکیه نکنید، چراکه آتش می‌گیرید»؛ ما دیدیم که در جنگ تحمیلی دشمن بعثی که هم دشمن ملت عراق بود و هم دشمن جمهوری اسلامی، به آمریکا و غرب تکیه کرد و توسط همان‌ها به آتش کشیده شد و معنای این آیه کریمه محقق شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: این‌ها حقایقی است که ما از ائمه اطهار (ع) یاد می‌گیریم و بر اساس این رهنمودها می‌توانیم انقلابی زندگی کنیم، موثر و آبرومند باشیم و نتیجه‌اش جز موفقیت‌های خدایی نخواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در عرصه‌های مختلف ابراز کرد: استان قزوین از نظر صنعتی موقعیت ویژه‌ای دارد، از نظر کشاورزی دارای شرایطی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفرشان به استان قزوین توجه جدی به این حوزه داشتند و در حوزه گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیاری است استانِ کهنی که مهد پرورش بزرگانی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند صرفا بیان اسامی این شخصیت‌های برجسته زمان زیادی نیاز دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: استان قزوین، هم استانی دانشگاهی است و هم دارای حوزه‌های علمیه کهن و فاخر و از نعمت نیروی انسانی و اندیشمندانی که هم درون استان و هم خارج از استان حضور دارند و در موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی موثر هستند، برخوردار است.

وی با تقدیر از زحمات استاندار پیشین گفت: به استاندار محترم و گرانقدری که تا امروز زحمت کشیدند خداقوت می‌گوییم و ان‌شاءالله خدا زحمات شما و همراهان شما را قبول کند و به استاندار جدید جناب آقای اعلایی هم خیر مقدم عرض می‌کنیم.

امام جمعه قزوین در پایان اشاره کرد: امیدواریم در استان شرایطی پیش آمده باشد که بسیاری از نخبگان استان که در سال‌های طولانی و دهه‌های گذشته زمینه رشد و پرورش آن‌ها مهیا نشد، موقعیتی پیدا نکردند و در زمینه‌های مختلف به آن‌ها ظلم شده است؛ با حضور استاندار جدید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و جوانان این مرز و بوم بتوانند دانش خودشان را برای مردم آشکار کنند.

انقلابی زندگی کنیم | تکیه بر دشمن عاقبت خوشی ندارد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha