دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری در مدرسه علمیه زینب کبری (ره)

حوزه/ اولین قدم در مسیر سربازی امام زمان (عج) خودسازی از طریق مراقبه و تربیت نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شهلا حقی، روز یکشنبه در مراسمی که در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که همه ائمه معصومین (ع) نور واحد هستند و جمیع صفات نیک در آن ها موجود است، اظهار داشت: با توجه به برهه زمانی و شرائط خاصی که در زمان هر یک از ائمه معصومین به وجود می آمد، باعث تبلور و تجلی صفات خاصی از آن ها می شد و سیره و رفتار امام حسن عسکری علیه السلام نشان می دهد که ایشان مردم عصر خود را برای ورود به دوره غیبت آماده کرده و از هر فرصت و محفلی، مستمرا با اشاره به وقوع دوران غیبت این امر را در اذهان مردم آن عصر نهادینه سازی می‌نمودند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) در روایتی می فرمایند: ای مردم آگاه باشید هرکس منکر فرزند من باشد مانند این است که به همه ی پیامبران ایمان آورده و اما نسبت به پیامبر اکرم منکر است و اطاعت از آخرین امام عین اطاعت از اولین ماست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: امام حسن عسکری علیه السلام نه تنها با گفتار، بلکه با سیره و روش عملی خود مردم را آماده ورود به چنین دورانی می کنند و لذا در روایت که می فرماید؛ اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ یعنی منتظر بودن یک امر صرفا زبانی نیست بلکه باید در عمل نیز نشان داده شود.

وی اضافه کرد: امام حسن عسکری علیه السلام از طریق نمایندگان خود با مردم در ارتباط بودند و حتی گاه در ملاقات های حضوری خود از پشت پرده با مردم سخن می گفتند تا مردم آماده امر غیبت شوند.

حقی، تقویت نهاد وکالت را از دیگر اقدامات حضرت امام حسن عسکری(ع) برای دوران غیبت عنوان کرد و افزود: در عصر امام صادق (ع) شبکه وکالت جهت ارتباط گسترده با مسلمانان و شیعیان نقاط دوردست و در پی گسترش سرزمین های اسلامی و خفقان حاصل از سیاست های خلفای عباسی تاسیس گردید.

وی با بیان این که ما به عنوان یک طلبه از دیدگاه مردم نماینده دین هستیم و باید وظیفه خود را جهت تحقق ظهور و تقویت ایمان مردم در دوران غیبت به درستی انجام دهیم، گفت: عمل به وظیفه طلبگی با صبر و حفظ آرامش در جامعه محقق می‌شود، در این صورت زمینه برای انتقال مفاهیم ظهور و مقدمات معرفت نسبت به امام عصر فراهم می گردد و اولین قدم در این مسیر خودسازی از طریق مراقبه و تربیت نفس است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha