جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ عضو هیئت امنای بنیاد هدایت پیاده سازی الگوی حکمرانی مردمی مسجدمحور را موجب صیانت از انقلاب دانست و گفت: الگوی مسئولیت اجتماعی باید از سوی افراد مؤمن و در مساجد ارائه شود؛ تحقق این امر جلوی رانت‌خواری را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت به همراه جمعی از مسئولان این بنیاد با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، عضو هیئت امنای بنیاد هدایت دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در این دیدا، مردم سالاری دینی را موجب صیانت از انقلاب دانست و اظهار داشت: اگر حکمرانی مردمی و مسجدمحور شود، انقلاب از ریل خود خارج نمی‌شود؛ باید نقش مردم در جامعه و تمدن سازی اسلامی را جدی گرفت.

وی تصریح کرد: الگوی مسئولیت اجتماعی باید از سوی افراد مؤمن و در مساجد ارائه شود و این کار را باید در مساجد تمرین کنیم. حکمرانی مردمی جلوی رانت خواری را می‌گیرد.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه امامت در مساجد باید توسط بنیاد هدایت ترجمه شود، بیان داشت: مدل حکمرانی مردم سالاری دینی ابتدا باید در مساجد رخ دهد. مساجد باید در خدمت مقدمه سازی برای ظهور باشند بنابراین همه قداست مسجد و عبادت در آن باید در خدمت این هدف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برگزاری مراسم اربعین را جلوه‌ زیبایی از مردمی شدن امورات خواند و خاطرنشان کرد: اگر درب مساجد ما مثل موکب‌های اربعین همواره به روی مردم باز باشد، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه حفظ نظام از نماز خواندن نیز واجب‌تر است، گفت: حفظ نظام در گرو مردمی شدن حکمرانی و مردمی شدن حکمرانی نیز در گرو مردمی شدن اقتصاد است.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام میرمحمدیان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف بنیاد هدایت پرداخت و جزئیاتی از نحوه اجرای طرح شریکة الامام و همچنین راه اندازی مراکز داوری در مساجد را بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha