جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضور استاد توکل در جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران

حوزه/ جلسه هفتگی درس اخلاق جامعه علمیه امیر المومنین (ع) با حضور استاد توکل، در مسجد ولی الله الاعظم(عج) این مدرسه با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، جلسه هفتگی درس اخلاق جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران با حضور استاد سیدرحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در مسجد ولی الله الاعظم(عج) این مدرسه با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

ببینید:

استاد توکل در این جلسه با اشاره به اعجاز قرآن گفت: خداوند متعال در آیه اول سوره اسرا می فرماید سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ . می توانست بفرماید رسوله، اما گفته عبده. ما معتقدیم که قرآن هیچ حرفی را بی دلیل نیاورده و تمامش اعجاز است، پس این عبد گفتن دلیل دارد. یعنی شما هم می توانی مانند پیامبر این‌چنین سیری کنی. چرا در نماز می گوییم اشهد ان محمدا عبده و رسوله؟ نمی شد بگوییم رسوله و عبده؟ تقدم عبد به رسول دلیل خاصی داشته؟ بله، چون از عبودیت است که به رسالت می رسیم. شما طلاب اگر می خواهید رسول رب العالمین در بین مردم باشید باید ابتدائا عبد باشید.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عبودیت یعنی کاری که در راستای رضای خداوند باشد. عبودیت به زندگی نور می دهد. وقتی نور عمل عامل نورانی شد، حجاب باطن آرام آرام کنار می رود و چشم باطن انسان باز می شود، چیزهایی می بیند و می شنود که قبلا نمی دید و نمی شنید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: به برکت عبادت به عالم کشف و شهود وارد می شویم. مسلم است به عبادت مزد می دهند. این ها همه مقدمه ی خروج از وادی حجاب و ورود به نورانیت است. ما را آورده اند که به این وادی ورود کنیم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: اولین برکت عبودیت رسیدن به مقام عبد اللهی است و این مقام زمینه ی همه ی خیرات است. حضرت امام صادق علیه السلام را در هنگام خروج از کوفه به طرف مدینه، عده ای از علماء و اهل فضل، مشایعت می کردند، مشایعت کنندگان جلوتر از امام می رفتند، ناگهان متوجه شدند شیری در میان راه ایستاده است، یکی از آنان گفت: همین جا توقف کنید تا ببینیم امام صادق علیه السلام با این شیر چه می کند؟ پس از آن امام تشریف آوردند، جریان وجود شیر را خدمتش عرض کردند، امام به طرف شیر حرکت نمودند، وقتی به شیر رسیدند، گوش او را گرفته به کناری گذاشتند، بعد از آن رو به جمعیت کرده فرمودند: بدانید اگر مردم اطاعت می کردند خداوند تبارک و تعالی را آن چنان که حق طاعت است، حتما می توانستند بارهای خود را بر شیرها بار کنند.

استاد توکل از طلاب خواستند این جمله را یادداشت کرده و در قلبشان حک کنند: «تا در حجابیم محجوبیم. تا محجوبیم محرومیم. تا محرومیم بی خبر عالمیم.». اگر این اجاب باطن کنار برود تازه می فهمیم فیاض عالم کیست، واسطه فیض کیست. الان جهل داریم چون هنوز از حجاب بیرون نیامده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بین مقامات الهی و حجاب نسبت مستقیم است. آن که عبودیت دارد مقاماتی دارد. آن که عبودیتش بالاست مقامش هم بالاست. این عبودیت و مقامات با هم زیاد میشود و با هم کم می شود. وجود مقدس پیغمبر(ص) چرا افضل الناس من الاولین و الاخرین شد؟ چون اعبد الناس من الاولین والاخرین بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha