دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب

حوزه/ علم سبب اوج گرفتن انسان ها و تغییر جوامع بشری است و آنچه که بشر را از مسیر جهل عبور می دهد، دانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، نجیبه هنرور، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره، برگزار شد، اظهار داشت: علوم امروز با کتابت و زحمات دانشمندان علمای تاریخ به دست ما رسیده است و اگر نوشتن نبود، علم در هر تاریخی که خلق می شد در همان جا باقی می ماند .

وی با اشاره به این که کسانی که علم را مهار کرده و آن را به دست می گیرند بر همه چیز قدرت پیدا می کنند، اضافه کرد: اگر ما نتوانیم از علم به درستی استفاده کرده و آن را در اختیار بگیریم و کنترل کنیم، این دیگران هستند که با قدرت یافتن توسط دانش، ما را کنترل خواهند کرد و فقط مصرف کننده خواهیم بود و نمی توانیم اندیشه ها و افکارمان را به دیگران انتقال دهیم. انسان ها همیشه با علم و دانش توانسته اند افکار و عقائد خود را به دیگران منتقل کنند که نمونه آن را می توان در عصر حاضر به امام خمینی (ره) و شهید بهشتی اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، بیان کرد: علم سبب اوج گرفتن انسان ها و تغییر جوامع بشری است و آن چه که بشر را از مسیر جهل عبور می دهد، دانش است و در روایات بیان شده است که انسانی که دو روز آن با هم برابر باشد در زیان و خسران است.

وی در پایان با اشاره به اثرات تبلیغ دانش، گفت: امروز کشورهای جهان با تبلیغ دستاوردها و علوم خود جوامع را تحت تاثیر قرار داده و سبک های زندگی و افکار دیگران را تغییر می دهند؛ دین اسلام هم به مسئله علم و دانش تاکید فراوان دارد و لازم است ما هم به این مسئله اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha