دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 990750
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
آیت الله نجومی(ره) فقیه مردمی و انقلابی

حوزه/ حضور علما در کرمانشاه آن هم به برکت این که «دروازه کربلا» محسوب می شود، بزرگانی همچون خاندان معظم نجومی را در این دیار سامان داد و آیت الله نجومی(ره) سالها مردم از نعمت وجودش بهره مند بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام رحمان فرج اللهی، دبیر مجمع وعاظ و خطبای کرمانشاه در یادداشتی با عنوان «آیت الله نجومی(ره) فقیه مردمی و انقلابی» آورده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

امام علی (علیه السّلام) فرمودند:
إذا ماتَ العالِمُ ثُلِمَ فِی الإسلامِ ثُلمَةٌ لایَسُدُّها شَیءٌ إلی یَومِ القِیامَةِ؛

چراغ دین هر گاه در سرز مینی روشن شده و مردم به سمت خالق یکتا رهنمون شده از برکات عالمان پارسا و عامل بوده است، دیار کرمانشاه هم از این قاعده مستثنی نبوده و مردم نجیب و قدردان علم و عالم، حیات طیبه خود را مرهون متخصصان دین شناس می دانند.

خاندان معظم نجومی که در گذر زمان ملجأ و پناهگاه ایتام آل محمد(علیهم السلام) بوده، در دوران زعامت عالمی فقیه و خوش اخلاق هم با کوله باری از علم و معرفت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به وطن خود باز گشت، مشغول رسالت الهی خود که همان نشر و گسترش معارف حقیقت دین بود همت گماشت.

در دوران خفقان رژیم ستمشاهی همگام با سایر عالمان وارسته کرمانشاه به تربیت نسل جوان و رساندن طمع شیرین معارف حقه جعفری(علیه السلام) به مردم کوچه و بازار پرداخت، تا اینکه ثمرات آن زحمات سربازانی را برای قیام الهی امام راحل و عظیم الشأن به بار آورد و انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

جای بسی افتخار است که عالم مهذبی همچون آیت الله نجومی(ره) در تمامی دوران قبل و بعد از پیروزی نظام اسلامی، جلسات درس و حضور در محراب و منبرش مهد پرورش جوانانی بود که لبیک گویان گوش بفرمان ولایت بودند و چه شهیدانی از این دیار که با درک مفهوم دفاع از دین جانانه در دفاع مقدس حماسه آفریدند و به فیض عظمای شهادت رسیدند.

حقا که چهره ماندگاری مانند آیت الله نجومی(ره) با آن سیره و سلوکش که ارمغانی از نجف اشرف بود، دلها را با سوی خود و محبت خاندان آل رسول(علیهم السلام) کشاند و چه طلاب و فضلایی که از خرمن معرفت او خوشه ها چیدند.

رحمان فرج اللهی

دبیر مجمع وعاظ و خطبای کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha