دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ولی کوهی

حوزه/ حجت الاسلام کوهی با بیان این که صفات انسان های صالح در قرآن کریم در بسیجی ها متجلی است، گفت: امامین انقلاب بسیجیان را مصداق بارز انسان های مؤمن و صالح در قرآن عنوان کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ولی کوهی، روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته بسیج پیرانشهر که با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پایه گذاری بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) برگرفته از مفاهیم قرآن کریم است .

مسئول دفتر امور اهل سنت پیرانشهر به صفات بسیجی ها با استنباط از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: محبت بسیجی ها و انسان های صالح و مخلص نسبت به خداوند دو طرفه است و هم آن ها پروردگار را دوست دارند و هم خداوند نسبت به بندگان مؤمن محبت دارد و این نشانه‌ کمالِ رابطه و پیوند صمیمانه است.

وی افزود: انسان های صالح خود را جزوی از مردم می دانند و در مقابل آن ها با نهایت خضوع و خشوع ظاهر می شوند، اما در برخورد با ظالمین و کفّار شدید هستند و عزت خود را حفظ می کنند و تاثیرپذیر نیستند.

حجت الاسلام کوهی جهاد در راه خدا بدون هیچ قید و شرطی را از دیگر خصوصیات انسان های سالم و صالح دانست و بیان داشت: مؤمنین در راه خداوند از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی ترسند و واهمه ای به دل راه نمی دهند و همه این ها ها از فضل الهی است که به هرکس بخواهد عطا می کند.

مسئول دفتر امور اهل سنت پیرانشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به بسیجی ها می فرمایند؛ وقتی انسان به صورت عمیق به معنای بسیج نگاه می کند صفات و تمثال مبارک علی بن ابی طالب در ذهن انسان نقش می بندد. با این صفات موجود در آیه در حقیقیت بسیجی اعظمT امیر المومنین علیه السلام است که شهدای انقلاب و رزمندگان و بسیجیان ما هم به ایشان اقتدا کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha