جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باب الحوائجی

حوزه / معاون استاندار همدان تصریح کرد: روحانیت نه تنها مردم، بلکه باید مسئولان را هم در مسیر انجام وظایف خود هدایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مهدی باب الحوائجی، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه به حوزه در لایه‌های مختلف برنامه‌ریزی باید تعریف شود، اظهار داشت: در مسئولیت‌های قبلی در هر منطقه‌ای که ورود می کردیم اگر خطی از عالم و یا روحانی در آنجا وجود داشت، آن منطقه آباد بود.

وی افزود: یک روحانی در روستایی دور افتاده می‌تواند زمینه ساز موفقیت آن منطقه شود و مردم با الگو گرفتن از روحانیت نه تنها در حوزه مذهبی، بلکه در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و تعاون به موفقیت‌های خوبی دست پیدا خواهند کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که روحانیت باید در عرصه‌های فرهنگی ورود داشته باشند، گفت: برای انجام فعالیت در حوزه نرم افزاری و تولید محتوا نیازمند همراهی و همکاری با حوزه‌های علمیه هستیم و از طلاب می خواهیم تا برای رفع آسیب‌های اجتماعی برنامه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به مسائل اخلاقی بود، مطرح کرد: یکی از وظایف حاکمیت پرداختن به اخلاق مردم و جامعه است و حوزه در این مسیر نقش پر رنگی بر عهده دارد.

باب الحوائجی تصریح کرد: مردم باید با علما و اساتید اخلاقی ارتباط داشته باشند و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از برگزاری جلسات درس اخلاق حمایت خواهیم کرد، یادآور شد: اگر روحانیت در عرصه اخلاق ورود کنند، اخلاق در جامعه رسوخ پیدا می کند و شاهد جامعه‌ای اخلاق مدار خواهیم بود.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه منبرها در ایام ماه مبارک رمضان و محرم باید به سمت بیان مطالب اخلاقی پیش برود، اظهار داشت: نسل ما امثال آیت الله تالهی، آیت الله نجفی، آیت الله فاضلیان و آیت الله موسوی‌ها را دیده، اما نسل جدید از وجود این بزرگان بی بهره بوده و از نزدیک نتوانسته شخصیت این علما را درک کند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید در میدان به مردم خط دهی کند و الگو باشد، خاطر نشان کرد: روحانیت نه تنها مردم، بلکه باید مسئولان را هم در مسیر انجام وظایف خود هدایت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha