سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کارگاه مهارت افزایی شیوه های پاسخگویی به شبهات در همدان برگزار خواهد شد

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: کارگاه مهارت افزایی پاسخگویی به شبهات با محوریت "شبهات دینی و حقوقی بانوان و حجاب و عفاف" برگزار خواهد شد.

مریم جان جان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان از برگزاری کارگاه مهارت افزایی شیوه های پاسخگویی به شبهات با "محوریت شبهات دینی و حقوقی بانوان و شبهات حجاب و عفاف" در هفته آتی در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان خبر داد.

وی ادامه داد: شناخت شخصیت زن از دیدگاه اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این مسئله به ویژه در عصر حاضر که انبوهی از مسائل و شبهات در موضوع منزلت و حقوق زن در اسلام و در ضمن مقایسه با غرب ایجاد شده است، اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار حساس و مهم پس از انقلاب به ویژه در این دهه اخیر، مسأله حقوق زنان و چالش‌هایی است که این مسئله در دنیای امروز دارد.

وی اظهار کرد: نگاه اسلام به زندگی بشریت، کمال و سعادت دنیوی و اخروی بوده و بر همین اساس یکی از فرامین مهم دینی، توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش است.

خانم جان جان با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف از عوامل مهم پاکدامنی در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: رعایت الزامات دینی موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی دور بماند ضمن آنکه بارعایت دیگر شئون زندگی می‌تواند الگویی والا برای سایرین باشد.

وی با اشاره به ضرورت توانمندی طلاب در پاسخگویی به شبهات، گفت: کارگاه مهارت افزایی پاسخگویی به شبهات برای مدیران و مربیان انجمن زن و خانواده استان های همدان و کردستان به صورت حضوری ۲۹ و ۳۰ آبان به مدت دو روز در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان برگزار خواهد شد. در این کارگاه حجت الاسلام ساجدی امین، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده و حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز ریحانة النبی (ص) تدریس خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: khamenei.ir

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha