یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
موسسه اخلاق

معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در موسسه آموزش عالی اخلاق جامعه المصطفی از نزدیک در جریان برنامه های و فعالیت های آموزشی پژوهشی حکمت بنیان این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زارعان در نشستی با دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبیین تاریخچه‌ای از تشکیل موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی جامعه المصطفی، گفت: موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در راستای پاسخ به نیازهای جامعه به مباحث اخلاقی و تربیتی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این که موسسه آموزش عالی اخلاق کار خود را با راه‌اندازی ۴ رشته تخصصی در حوزه اخلاق اسلامی آغاز کرد، ابراز داشت: مسئله اخلاق، تربیت و رشته های مرتبط با آن یک فعالیت راهبردی برای جامعه امروز ما است؛ چرا که جامعه انسانی شدیدا نیازمند بازطراحی تبیین مباحث تربیتی برای رهایی از ورطه هولناک بی اخلاقی در سطوح مختلف زیستی است.

زارعان بر اهمیت توجه به مباحث معنوی و اخلاقی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: فعالیت های موسسه آموزش عالی اخلاق ناظر به حل مسائل نظام و جامعه اسلامی پیگیری می‌شود؛ امیدواریم بتوانیم محصولاتی را ارائه دهیم که به درد جامعه بخورد و بتواند گره‌ای از مشکلات باز کند.

دکتر عموعابدینی نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های موسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی بر اهمیت تقویت رویکردهای آموزشی پژوهش محور دانش اخلاق و تربیت تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha