یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: دینی که از نظام شیعی ما برخاسته و محور مقاومت شیعی و سپس محور مقاومت نزدیک به اهل بیت (ع) را فعال کرده و امروز چشم امید همه جهانیان به ایران اسلامی شیعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد ابوالقاسمی عضو مجلس خبرگان رهبری در دومین همایش "دین، سلامت و کمک‏‌های بشر دوستانه" که عصر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه تمدن غرب در حال فروریختن است، تصریح کرد: اگر زمانی امام خمینی (ره) فرمود صدای شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم شنیده می‌شود، امروز به جرأت می‌توان گفت صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم هم شنیده می‌شود. امروز دیگر همه مردم جهان به این باور رسیده‌اند که نظم حاکم بر جهان یک نظم ظالمانه، منفعت طلبانه و مادی گرایانه است و جهان نیازمند طرحی نو است.

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته نسبت به تمدن دینی کسانی با دیده تردید می‌نگریستند و تلاش می‌کردند که دین و فعالیت‌های دین‌مداران را محدود کنند، امروز همه فهمیدند که این دین است که می‌تواند به درد جامعه بشری برسد، اما نه هر دینی، آن دینی که منادی آن دین اهل بیت عصمت و طهارت هستند. دینی که از نظام شیعی ما برخاسته و محور مقاومت شیعی و سپس محور مقاومت نزدیک به اهل بیت (ع) را فعال کرده و امروز چشم امید همه جهانیان به ایران اسلامی شیعی است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی گفت: این سیلی‌ای که جمهوری اسلامی به نظام غاصب اسرائیل زد در سرتاسر جهان انعکاس فوق العاده‌ای داشت. من همان ایام در ایتالیا و سپس در آلمان بودم با شهروندان آن کشورها از نزدیک صحبت می‌کردم. همه خوشحال بودم، مگر کسانی که وابسته به نظام منحط تمدن مادی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی ابراز کرد: خیلی خوشحالم که می‌بینم پزشکان بدون مرز کنگره دین، سلامت و کمک‌های بشردوستانه را برپا می‌کنند. نقطه عظمت این حرکت دین است که بسیار دقیق و درست انتخاب شده است. امروز حتی مسیحیان هم به این نتیجه رسیدند که دین اجازه نمی‌دهد شما در برابر ظلمی که مشاهده می‌کنید بی تفاوت باشید. شاید یک زمانی نه چندان دور کلیسا و واتیکان از ورود به عرصه سیاست پرهیز داشت، اما خود واتیکان موسسه احسان سیاسی راه انداخته است.

وی اضافه کرد: واتیکان می‌گوید ما احسانمان را نباید به احسان فقرا در گوشه و کنار محلات منحصر و محدود کنیم، ما می‌توانیم در عرصه کلان بین المللی اهل احسان باشیم. این نگرشی است که از دین برخاسته است. دین به ما می‌گوید در برابر ظلمی که مشاهده می‌کنید سکوت نکنید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: بنیاد بین ‏المللی خیریه پزشکان مسلمان بدون مرز را یک جلوه بسیار خوب از تمدن اسلامی مبتنی بر دین که به ساختارهای ظالمانه جهان اعتماد و اکتفا نکرده و دست به کمر خود زده و روی پای خود ایستاده و از پایگاه دین ماجرای خدمت از عرصه پزشکی را آغاز کرده است. این می‌تواند الگویی باشد و در آینده‌ای نه چندان دور مهندسان بدون مرز برای بازسازی غزه، حقوقدانان بدون مرز برای دفاع از مظلومان عالم و در عرصه‌های دیگر ما از خاستگاه دین بتوانیم نظم جدیدی بر جهان معاصر حاکم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha