جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

حوزه/ "ایلوا یوهانسون" کمیساریای مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا با احمد الطیب شیخ الازهر در مصر دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "ایلوا یوهانسون" کمیساریای مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا با احمد الطیب شیخ الازهر در مصر دیدار کرد.

شیخ الازهر در این دیدار گفت: الازهر برای تقریب میان ادیان مختلف یا میان مکاتب فکری اسلامی و مبارزه با تعصب گرایی و استقرار صلح در سطح داخلی و خارجی تلاش می کند.

وی ادامه داد: الازهر تلاش های زیادی در جهت تقویت گفت‌وگو و استقرار صلح جهانی داشته و نشستی را با عنوان "جوانان آفرینندگان صلح" با حضور ۲۵ جوان از اروپا و ۲۵ جوان از خاورمیانه برگزار کرد تا سفرای صلح جهانی باشند. اقدام دیگر امضای منشور برادری انسانی واتیکان بود.

ادیان راه حلی برای گسترش پیام صلح به شمار می روند

شیخ الازهر تصریح کرد: در حال حاضر، ادیان راه حلی برای گسترش پیام صلح به شمار می روند، به شرطی که فهم درستی از آن انجام گیرد و رهبران ادیان با راستی و اخلاص در این هدف به نقطه مشترک برسند.

احمد الطیب سیاست های جهانی که کشور های بزرگ در پیش گرفته اند را مسئول افراطی گری و درگیری ها دانست و گفت: هدف آنها ترویج بازار اسلحه است.

شیخ الازهر در خصوص کنفرانس تغییرات اقلیمی اشاره کرد: امیدوار بودیم که این کنفرانس با توصیه های قاطع تر و استقبال کشور های صنعتی که مسئول اصلی تغییرات آب و هوایی هستند، همراه باشد و به توقف انتشار دی اکسید کربن که تمامی جهان را تهدید می کند، منجر شود، امّا در پایان این کنفرانس تنها به استفاده از اصطلاح "کاهش تدریجی کربن" اکتفا شد.

از سوی دیگر "ایلوا یوهانسون" کمیساریای مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا از تلاش الازهر برای استقرار صلح قدردانی کرد و گفت: اروپا با چالش های زیادی مثل اسلام هراسی، راستگرای افراطی و نژاد پرستی و مشکلات دیگر که امنیت جوامع اروپایی و استقرار آن را تهدید می کند، مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha