جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار سردار سلیمانی با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه بسیج یک نیروی حساس و پر بازده است، نقش فرماندهان بسیج را در تربیت نیروها بسیار مهم ارزیابی کرده و افزودند: باید ظرفیت و توان دینی، علمی و قدرت بدنی نیروهای بسیج افزایش یابد تا برای مقابله با دشمن آماده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه بسیجیان شبیه ترین سربازان به سربازان پیغمبر صلّی الله علیه وآله و سلّم هستند، گفتند: در زمان پیغمبر چنین نبود که افرادی را برای این کار تعیین کنند، بلکه کسانی که آمادگی برای مبارزه با دشمن داشتند، به بسیج می پیوستند.

ایشان اظهار کردند: آن زمان هم بسیج هزینه خودش را خودش می آورد و چنان نبود که منتظر باشد تا تأمین مالی شود.

معظم له با تأکید بر اینکه انگیزه بسیج با همه گروه ها فرق دارد، به الهی بودن بسیج اشاره کرده و فرمودند: گروه های دیگر انگیزه شان این است که کار، مقام یا مسئولیتی پیدا کنند ولی بسیج بدون هیچگونه چشم‌داشتی به میدان می آید و این خلوص نیت آنان سبب می شود که نیرویشان چند برابر شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: همه باید قدردان بسیج باشیم؛ قطعا بسیجیان از روی اخلاص کار می کنند ولی در عین حال مانع از این نیست که تشویقاتی برای بسیجیان صورت بگیرد.

معظم له بسیج را همیشه حاضر در صحنه های کمک رسانی و اقدامات جهادی دانسته و گفتند: هر وقت کلمه بسیج گفته می شود خاطره خوبی در نظر ما تداعی می شود که بسیجیان بی منت در حال خدمت رسانی و جهاد برای مردم هستند و این امر چیزی جز اخلاص نیست.

ایشان با اشاره به اینکه بسیج نیرویی دارد که در زرّادخانه کشورهای بزرگ دنیا پیدا نمی شود، افزودند: کشورهای دیگر از نعمت بسیج بی بهره اند و از سربازان استخدامی استفاده می کنند که بیشتر به فکر جان خودشان هستند.

معظم له ادامه دادند: در جنگ عراق دیدیم که برخی از سربازان آمریکایی خودکشی کردند، عده ای فرار کردند و عده ای استعفا دادند، اما در سربازان پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم یک نفر نداریم که خودکشی یا فرار کرده باشد. هرچند منافقینی بودند که در لشکر وارد می شدند و دست به اقداماتی می زدند که البته این موضوع ربطی به لشکریان واقعی نداشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تأکید بر اینکه بسیج یک نیروی حساس و پر بازده است، نقش فرماندهان بسیج را در تربیت نیروها بسیار مهم ارزیابی کرده و افزودند: باید ظرفیت و توان دینی، علمی و قدرت بدنی نیروهای بسیج افزایش یابد تا برای مقابل به دشمن آماده باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha