دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دشمنان در تلاش اند تا مردم را از دین بَری کنند، از این رو باید جامعه برنامه‌ای جامع داشته باشد تا بتوان با این خرافاتی که دشمنان برای ایران در نظر گرفته‌اند مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی خانه خیرین که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تعالیم قرآن خداوند کسانی را مورد هدایت قرار می‌دهد که این افراد نسبت به انفاق در برابر نیازمندان اقدام کنند.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه جهان هستی جهان محدودیت در تمامی حوزه‌ها است، اضافه کرد: انسان باید از منابع محدودی که در اختیار دارد به گونه‌ای استفاده کند که مورد رضایت خداوند باشد از این رو در تصمیم گیری ها و فعالیت‌های اجتماعی نیز این مهم را مدنظر قرار می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مدیریت مصرف منابع را مورد توجه قرار داد و افزود: افرادی که دنبال خیرخواهی مردم و کشور ما نیستند موضوع مصرف بی رویه از منابع را مطرح می‌کنند، از این رو باید به مدیریت مصرف منابع اقدام کرد این در حالی است که در گام دوم پس از مدیریت مصرف باید عدالت در توزیع منابع را نیز مدنظر قرار داد.

به گفته امام جمعه شیراز، مؤسسات خیریه می‌توانند کمک شگرفی به موضوع توزیع عادلانه منابع داشته باشند؛ مراکز خیریه روشی را به کار گرفته‌اند که نه تنها اهدا کننده بلکه کمک گیرنده دارای خوشنودی بوده و ایجاد رضایت در میان مردم روشی است که برگرفته از تعالیم دینی مسلمانان است.

وی به اهداف موسسات خیریه اشاره کرد و بیان داشت: هدف کلی مؤسسات خیریه در جامعه، انسجام ملی است و این اقدامات منعکس کننده عدالت و پیوند اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: فضای رسانه‌ای و مجازی به گونه‌ای است که مشکلات را فرای آنچه هست مشخص می‌کند و فاصله طبقاتی میان گروه‌های مختلف را بسیار زیاد نشان می‌دهد که اینگونه نیست.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در موضوع مذهب نیز دشمنان در تلاش اند تا مردم را از دین بَری کنند، از این رو باید جامعه برنامه‌ای جامع داشته باشد تا بتوان با این خرافاتی که دشمنان برای ایران در نظر گرفته‌اند مقابله کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha