دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس از موسسات خیریه خواستار نامگذاری یک روز به نام خیّرین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، محمدهادی ایمانیه، پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی خیرین که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشترین تعداد و تنوع خیرین در استان فارس وجود دارد، اظهار کرد: طرحی با عنوان تعامل برای ساماندهی موسسات خیریه و فعالیت‌های نیک‌اندیشانه پیگیری شده این طرح کمک می‌کند به اینکه فعالیت‌های خیر و حمایت‌ها ساماندهی شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مشخص شدن رابط میان خیرین و استانداری، اضافه کرد: برای سهولت بیشتر کار خیرین یک رابط با استانداری مشخص شود تا پل ارتباطی بین استانداری و خانه خیرین باشد وقت ویژه برای خیرین گذاشته می‌شود.

به گفته استاندار فارس، وقف سنت حسنه‌ای است که مقداری کمرنگ شده است، کارهای خیر مقطعی و کوتاه شده؛ وقف کردن یا اختصاص دادن کارخانه‌ها و موسسات تولیدی به نام اهل بیت(ع) سبب می‌شود کارهای خیر و نیک‌اندیشانه گسترش پیدا می‌کند و ادامه‌دار شود.

ایمانیه با بیان اینکه تبدیل مددجو به مددکار مورد توجه موسسات خیریه باشد، خاطرنشان کرد: استانداری آمادگی دارد که به تجمیع ساختمانی دفاتر خیرین کمک کند، به این نحو که زمین و مجوزها را استانداری می‌دهد، اما ساختمان و هزینه برعهده خودشان باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: پیشنهاد ایجاد قرارگاه اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود تا بتواند یک حرکت جدیدی ایجاد کند همچنین در استان یک روز به نام خیرین نامگذاری شود که می‌توان در شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha