چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم متولیان - مجتمع آموزش عالی بنت الهدی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران گفت: با اجرای فراخوان شناسایی پژوهشیاران، ۱۷۰۰ پژوهشگر حوزه های علمیه خواهران شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، خانم متولیان در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که امروز در شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که پیرو همفکری در این اجلاس انجام خواهد شد، از تشکیل دو کارگروه با عنوان کارگروه تالیف و کارگروه استعدادهای برتر به عنوان یکی از این برنامه ها یاد کرد و گفت: پیش از این نیز با اجرای فراخوان شناسایی پژوهشیاران، ۱۷۰۰ پژوهشگر حوزه های علمیه خواهران شناسایی شده اند و امیدواریم با اجرای دو مرحله دیگر از این فراخوان، پژوهشگران بیشتری در حوزه های علمیه خواهران شناسایی شوند.

وی با اشاره به تاکید مدیر حوزه های علمیه خواهران بر توانمندسازی بانوان طلبه جهت تالیف کتب درسی حوزه، افزود: در فراخوان شناسایی پژوهشیاران، ۱۹۰ بانوی طلبه نویسنده نیز شناسایی شدند که دارای مقالات علمی منتشرشده در مجلات معتبر بوده اند. این طلاب ظرفیت فوق العاده ای برای همکاری در کارگروه تالیف دارند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: امیدواریم در جلسات جداگانه با مدیران حوزه های علمیه خواهران در استان ها، مهارت های برگزاری دوره های تکمیلی تدوین گری متون درسی هم شناسایی شود تا پس از آن دوره های تدوین متون درسی برگزار شود.

متولیان از تشکیل کارگروه استعدادهای برتر به عنوان یکی دیگر از برنامه های آتی معاونت پژوهش یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین رسالت های حوزه، شناسایی و ارتقای طلاب و اساتید استعداد برتر است و در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در رشته های علوم انسانی، از دانش آموختگان حوزه هستند، لازم است برنامه ریزی لازم جهت استفاده از استعدادهای موجود در حوزه صورت گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران از اجرای نظام رتبه بندی اساتید و افزایش سهم پژوهش در پذیرش مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار خبر داد که در کارگروه برنامه های خاص آموزش و پژوهش دنبال می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha