پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مساجد باید در جنگ فرهنگی راهکارهای نوین استفاده از فضای مجازی و رسانه را تبیین کنند تا در فضای مجازی هدر رفتن وقت جوانان از بین برود و لشکر فضای مجازی علیه فعالیت های دشمنان آماده شود؛ این ها هنر مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در یادواره شهدای کوی شیخ آباد مسجد احمد بیگ گفت: مساجد هر روز کارایی خود را بیش از پیش پیدا می کنند. در دوران امیرالمؤمنین(ع) مسجد کوفه کارایی های متعددی داشت و قسمتی برای قضاوت، فرماندهی جنگ، حل اختلافات و موارد دیگر داشت که این نشان دهنده اهمیت مسجد است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب برخی از مساجد در کشور شهره بودند و اسم و رسم داشتند. در تهران مسجد حضرت علی اکبر(ع) که مسجد بزرگی هم نبود، کارایی های متعددی همانند یک دولت داشت و در توزیع نفت، توزیع عادلانه داشتند، کمک به تقویت علم و دانش دانش آموزان، انجام کارهای بهداشتی و پزشکی و امروز مسجد شما نیز رنگ و بوی همین مسائل را دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امروز مشاهده می کنیم که مساجد در یک مسابقه برای توسعه کارایی مساجد پیش قدم شده اند و هر روز تلاش بر این است که کارایی مساجد در حال افزایش باشد و کیفیت خدمات نیز ارتقاء یابد.

وی عنوان کرد: اگر محله ها را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم، می بینیم هر چقدر مساجد و امام جماعت ها فعالیت بیشتری داشته اند، آن محله رزمنده بیشتری داشته است و قبل از انقلاب مبارزان جدی تری داشته است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب حاج احمد طاهرخانی که توسط منافقین شکنجه شد و جانباز شد و با ویلچر به جلسات تفسیر می آمد. اعلامیه ها و نوار به ایشان سپرده می شد تا تکثیر و در مساجد دیگر توزیع شود و آن شهید بزرگوار این رسالت را بر عهده گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد : مساجد در آن زمان این کارایی مهم را داشت و پایگاه مهمی برای انقلاب و انقلابیون محسوب می شد و در مقابله با بحران ها و در طول انقلاب مقابله با فتنه ها، پایگاه فرماندهی خاموش کردن فتنه ها و شکست دادن نقشه شوم آمریکایی ها بود.

وی ادامه داد: مساجد پایگاه اعزام نیرو به جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم بود و امروز جبهه فرهنگی نیز پایگاه و خاستگاهش مساجد است و می باید در این عرصه نیز فعال باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: مساجد باید در جنگ فرهنگی راهکارهای نوین استفاده از فضای مجازی و رسانه را تبیین کنند تا در فضای مجازی هدر رفتن وقت جوانان از بین برود و لشکر فضای مجازی علیه فعالیت های دشمنان آماده شود؛ این ها هنر مساجد است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha