جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهروز مفید

حوزه/ یک تهیه‌کننده گفت: در پلتفرم‌ها به جای پرداختن به نیازهای فرهنگی به گیشه نظر می‌شود.

بهروز مفید، تهیه‌کننده تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات شبکه نمایش خانگی، گفت: در پلتفرم‌ها بیش از اینکه به نیازهای فرهنگی مخاطب توجه شود به گیشه نظر می شود. منظورم از نیاز فرهنگی این نیست که تمامی تولیدات شکلی انقلابی داشته باشند، اما اینکه بخواهیم از کارهای نازل ماهواره‌ای کپی کاری کنیم به هیچ وجه پسندیده نیست.

وی افزود: شاید این سوال پیش بیاید اگر تولیدات شبکه نمایش خانگی کپی‌کاری هستند، چرا این محصولات از سوی مردم خریداری می‌شوند، جواب روشن است. عموماً کارهای نمایشی بومی از سوی مردم خریداری می‌شود، ولی باز هم میزان تماشای آثار خارجی بسیار بیشتر از از محصولات شبکه نمایش خانگی است ولی با این تفاوت که سریال‌های خارجی رایگان در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و آماری پیرامون تعداد بینندگانش وجود ندارد.

مفید تاکید کرد: برای ارتقای کیفی تولیدات پلتفرم‌ها نیازی به اعمال نظرهای نظارتی شدید نیست، بلکه کافی است سرمایه‌گذاری معقول و بهینه در این رابطه صورت گیرد. برای مثال دادن امتیاز به کارهای ارزشی انتظار می‌رود تولیدکنندگان را تشویق کند تا در این رابطه آثار بیشتری بسازند.

وی در پایان تاکید کرد: نباید پلتفرم‌ها در اختیار چند سرمایه‌گذار خاص باشد، چون اگر در این رابطه رقابت بیشتر شود، مطمئناً کیفیت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha