جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری از برگزاری کلاس روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم، در راستای مهارت افزایی و ترویج فرهنگ و معارف و تعالیم حیات بخش قرآن در این مدرسه خبر داد.

فاطمه طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، از برگزاری کلاس روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم، در راستای مهارت افزایی و ترویج فرهنگ و معارف و تعالیم حیات بخش قرآن، برای طلاب و مبلغین این مدرسه خبر داد و اظهار کرد: این کلاس ها طی چهار ماه از تیرماه سال ۱۴۰۰ توسط خانم فلکی بصورت مستمر و زیر نظر کانون قرآن و عترت این مدرسه در حال برگزاری است .

وی ادامه داد: قرآن راه گشای زندگی انسان است و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد انس معنوی طلاب و مبلغین با کلام الهی و در مجموع تربیت قرآنی، از دیگر اهداف برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در این مدرسه است. هر فردی اگر توجه کند و حقیقت وجودی خود را بشناسد، متوجه خواهد شد که همه افعالی که انجام می دهد، حقیقت و واقعیتش، نفس و روح است و این بعد از وجود انسان دارای قابلیتی است که می تواند رشد کند و به کمال حقیقی و مراتب بالاتر هستی برسد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری از انس معنوی و ارتباط با آیات قرآن کریم به عنوان بهترین راه شناخت کلام الهی یاد کرد و افزود: هر مقدار ارتباط انسان با کلام الهی و فهم آیات بیشتر باشد، روح انسان هم درست تغذیه می شود، پس لازمه رشد و رسیدن انسان به کمال و فضائل اخلاقی، داشتن ارتباط مستمر با آیات الهی است .

طالب زاده در خصوص نحوه برگزاری کلاس ها خاطرنشان کرد: این کلاس ها در ایام کرونا به صورت غیرحضوری و با مساعد شدن شرایط و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی گاهی به صورت حضوری برای طلاب برگزار می گردد؛ کلاس ها طی ۱۲ جلسه به همت معاونت فرهنگی این مدرسه، شکل گرفت و همچنان در حال برگزاری است که با حضور پرشور و با استقبال طلاب و مبلغین مواجه شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha