پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری هفته پژوهش معاونت پژوهش جامعةالمصطفی

حوزه/ معاون پژوهش جامعةالمصطفی گفت: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های پژوهشی در هفته پژوهش، سه کمیته تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در جلسه مشترک همکاران معاونت پژوهش سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با دبیرخانه دائمی هفته پژوهش، دلیل برگزاری این جلسه را آغاز هفته پژوهش در روزهای آتی عنوان کرد و با اشاره به فعالیت های مؤسسات و مراکز پژوهشی در هفته پژوهش، اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی برای عرضه محصولات و دستاوردهای پژوهش است تا آسیب ها، ضعف ها و قوت ها را شناسایی شود و مدیران، فعالان و متولیان امور پژوهشی برای ارتقای برنامه‌های پژوهشی بکوشند.

وی، با بیان اینکه پژوهش، منعکس کننده قوت و قدرت آموزش است، تصریح کرد: در کنار مباحث آموزشی، دو رکن مطرح است: مباحث فرهنگی- تربیتی و مباحث پژوهشی. نبود آموزش صحیح، آسیب پژوهش را در پی خواهد داشت و نبود پژوهش، موجب ضعف مسائل تربیتی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اهمیت مسائل پژوهشی را دستمایه‌ای برای بررسی مباحث مربوط به پژوهش و برنامه‌ریزی هر چه بهتر به منظور برگزاری برنامه های پژوهشی در هفته پژوهش برشمرد و خاطرنشان ساخت: به همین دلیل، پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی هفته پژوهش داده شد.

معاون پژوهش، در ادامه، از تأسیس شورای سیاست گذاری هفته پژوهش به تدبیر دبیرخانه دائمی هفته پژوهش سخن به میان آورد که متشکل از رؤسا و معاونان پژوهش مراکز المصطفی است و ابراز کرد: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های پژوهشی در هفته پژوهش، سه کمیته تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، ضمن تأکید بر مشارکت مدیران و کارشناسان ادارات مختلف المصطفی در اجرای برنامه‌های هفته پژوهش، بیان نمود: یکی از امتیازات هفته پژوهش امسال، مشارکت همه معاونت ها و بخش‌های جامعةالمصطفی در برنامه های هفته پژوهش است؛ در نمایشگاه هفته پژوهش، غرفه هایی تعبیه شده است تا بخش های دیگر المصطفی نیز محصولات پژوهشی خود را به نمایش بگذارند.

وی، ضمن تأکید بر حضور و مشارکت مدارس پیوسته در برنامه‌های این هفته، توجه ویژه به آثار پژوهشگران و طلاب را بسیار مهم ارزیابی کرد.

معاون پژوهش، در پایان، با اشاره به راه‌اندازی غرفه نشریات در نمایشگاه، ارائه نشریات جامعةالمصطفی را در غرفه‌ای جداگانه، موجب انعکاس بهتر فعالیت‌های پژوهشی المصطفی در قالب نشریات ارزیابی نمود و بر تلاش به منظور غنای هر چه بیشتر این غرفه تأکید ورزید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha