چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع بانوان طلبه سمنانی گفت: طلبه بدون تلاش به مقامات معنوی دست نمی یابد و اگر می خواهید خدا به شما نظر کند، کینه نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، عصر پنج شنبه در آیین اختتامیه همایش طلیعه حضور حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار داشت: علم باید علم مفید و نیت هم باید خالص باشد، اگر می خواهید خدا به شما نظر کند، کینه نداشته باشید.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن آیه ۳۵ سوره نساء می فرماید« وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَیْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَکَمًا مِنْ أَهْلِهِ وَحَکَمًا مِنْ أَهْلِهَا إِنْ یُرِیدَا إِصْلَاحًا یُوَفِّقِ اللَّهُ بَیْنَهُمَا ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا خَبِیرًا» یعنی اگر از جدایی بین افراد نگرانید، قیام کرده و آشتی را برقرار نمایید و این آیه گوشزد می کند که از حوادث خانوادگی نهراسید، و اجازه ندهید که جدایی بر آشتی پیروز شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: طلبه بدون تلاش به مقامات معنوی دست نمی یابد و انسان در هر رشته ای که تحصیل می کند باید بتواند نکته هایی را کسب نماید و آن را به مردم منتقل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: خداوند به همه آنچه که انسان انجام می دهد آگاه است، و ما در تصرف خدایی هستیم که خالق تمام هستی است و تمامی کلمات و حروف قرآن دارای نکته هایی هستند که تکراری نخواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه طلاب و روحانیون در بین اقشار مختلف مردم، در قبال مسئولیتی که دارند سنگین تر است؛ پس قدر خودتان را بدانید و به تهذیب نفس بپردازید.

در ابتدای این همایش، خانم کمشی کمر، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران به حضار همایش طلیعه حضور و مسئولان خیر مقدم گفت و چهار مورد از وظایف بانوان طلبه را تربیت، تحصیل، تحقیق و تبلیغ دانست.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، طلاب امید به موفقیت و خودباوری را در خود پرورش دهند و حوزه های علمیه باید مرجع خود را پیدا کنند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از فعالین عرصه نماز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha