جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درويشي

حوزه/امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه جریان مقاومت مولود بسیج است، گفت: بسیجیان  واقعی کسانی هستند که  برای تحقق ظهور تلاش می کنند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام قنبر درویشی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهارداشت: یکی از مهم ترین مسائلی که خودم و همگان باید نسبت به آن حساس باشند و توجه داشته باشند، تقوا است، تقوا امری مهم در عالم هستی است و از اهمیت بالایی در پیشگاه خداوند متعال و فرامین دین مبین اسلام برخوردار است.

وی افزود: خداوند در قرآن، این کتاب آسمانی را هدی للمتقین می داند و شرط قبولی عبادات ما انسان ها و مؤمنین نیز بر اساس تقوا است چرا که اگر تقوا نباشد اعمال عبادی ما فقط ظاهری خواهند بود در صورتی که عبادت فقط در بعد ظاهر نیست؛ نماز خواندن، روزه گرفتن، صدقه دادن، جهاد کردن زمانی دارای ارزش است که تقوای الهی همراه باشد و اگر با تقوا همراه نباشد موردقبول درگاه خداوند متعال واقع نخواهد شد.

خطیب جمعه بندرعباس بیان کرد: خداوند وقتی بخواهد اعمال انسان ها را بسنجد به تقوای آن‌ها نگاه می کند، بنابراین بالاترین ملاک ارزش و ارزشی بودن، تقوا است و گرامی‌ترین انسان نیز نزد خداوند کسی است که باتقوا باشد. چنانچه قرآن کریم می فرماید: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ.

حجت الاسلام درویشی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم مکرر اهل تقوا را مورد تمجید و تکریم قرار داده است، چرا که متقین دارای نیرویی قوی هستند که مانع ارتکاب گناه توسط آنها می شود.

خطیب جمعه این هفته بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته بسیج؛ بسیجی واقعی را کسانی دانست که در راه زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیجیان و سبز قبایان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواب را از چشمان دشمنان گرفته است و جریان مقاومت مولود بسیج است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha