جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که در اعطای مسئولیت ها به افراد باید شایستگی و تقوا ملاک باشد گفت: نباید فردی را که دارای صلاحیت، شایستگی، کارآیی و تقوا است و مراحل لازم و قانونی را در کشور طی کرده است، صرفا به دلیل نسبت فامیلی با مسئولین از رسیدن به جایگاه های محروم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به این که علمایی که در طول تاریخ برای مردم دین یاد داده اند، با ارتحالشان رخنه ای در اسلام حاصل می شود، اظهار داشت: آیت الله شبستری چه قبل و به بعد از انقلاب در صف اول مبارزه با فتنه ها و دشمنان بود و به خاطر همین تاثیرگذاری شان، برخی دشمنان به تهمت و هجمه بر علیه این عالم دینی وی آوردند.

وی به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: دستور امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی مستضعفین که با الهام از قرآن کریم انجام شد، شبیه معجره بود و شاید اوائل انقلاب خیلی ها ارزش و اهمیت آن را درک نمی کردند و امروز بسیج میدان دار دفاع از انقلاب است و به همه وظائف خود عمل کرده است و باید در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مکتب بسیجی حاکم باشد و این امر تنها نسخه شفاف بخش جامعه است.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به شخصیت شهید آیت الله مدرس (ره) گفت: شهید مدرس به دستور رضاشاه به شهادت رسید و مخفیانه دفن شد و در سال ۱۳۲۰ بعد از اخراج رضا شاه از ایران، ملت قبر این شخصیت عظیم را پیدا کردند و بعدها امام به آستان قدس رضوی دستور ساخت قبر و بارگاه برای ایشان دادند و آیت الله مدرس تاثیر زیادی در مقابله و مبارزه با استعمار داشتند و لذا شهادت این عالم بزرگ را روز مجلس عنوان کرده اند.

وی با بیان این که رهبر انقلاب اعضای مجلس را، مجلس انقلابی عنوان کردند و باید نمایندگان همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند از نظر تدین، امانت داری صدق و پاکدستی عصاره ملت باشند، اضافه کرد: باید مسئله خدا ترسی و تقوا در نمایندگان مجلس تجلی پیدا کند چرا که آن ها برای یک کشور قانون تصویب می کنند و با تقوا است که خداوند به انسان قدرت تشخیص می دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم همگرایی در بین نمایندگان آذربایجان غربی برای حل مشکلات استان، گفت: همه نمایندگان مجلس باید به دور از حواشی به دنبال منفعت عموم مردم باشند و مشکلات موجود جامعه را رصد کرده و حل کنند.

وی افزود: انتصابات فامیلی را یک خط سیاسی خاصی برای التهاب جامع طرح و برای آن برنامه ریزی کرده اند، در دین اسلام معیار و مبنا، شایسته سالاری است و افراد دارای صلاحیت و تقوا باید در رأس مسئولیت ها باشد و این صحیح نیست که شخصی صرفا به خاطر فامیل مسئولی بودن از به کارگیری کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: این که فردی به خاطر انتسابش به مسئولی بدون طی مراحل قانونی کشور و داشتن صلاحیت مسئولیت بگیرد، محکوم است، اما اگر فردی صلاحیت، علم و شایستگی لازم را دارد نباید از رسیدن به پست و جایگاهی محروم بماند.

وی با بیان این که اهل افراط و تفریط اگر در زمان رسول اکرم (ص) بودند اولین اعتراض را به پیامبر می کردند، گفت: انتصابات فامیلی آن زمانی قبیح است که بر خلاف قانون باشد و عده ای با طرح این مسئله مردم را فریب می دهند و هر کسی دارای تقوا و صلاحیت است باید به او مسئولیت داده شود و مردم از او استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha