جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / هجدهمین یادواره یکصد شهید مسجد جامع قم

حوزه/ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور با بیان این که بزرگ‌ترین، مهم‌ترین، محکم‌ترین و نورانی‌ترین شاخص برای تشخیص اهل حق تبعیت‌پذیری از ولایت است، گفت: شهدا در ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی‌فقیه الگو بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه سردار ابوالفضل شکارچی، شامگاه جمعه در مراسم هجدهمین یادواره یکصد شهید مسجد جامع قم که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به جایگاه و مقام شهدا، اظهار داشت: شهدا در فتح قله یقین، شهامت، ایمان و شجاعت موفق شدند و بعد به درجه شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تبعیت‌پذیری شهدا از ولایت‌فقیه بیان داشت: همه شهدا در تبعیت‌پذیری از ولایت‌فقیه به یک سطح بسیار بالایی رسیدند و بعد به مقام شهادت رسیدند، این نکته خیلی مهمی است.

شکارچی افزود: زمانی به یک رزمنده می‌گفتند قرآن را بخواند نمی‌توانست و یا حتی گاهی احکام الهی از رزمندگان می‌پرسیدند بخشی را بلد بودند و بخشی را بلد نبودند، ولی در یک سوال شک نداشتند و آن سوال این بود که به چه علت به جبهه آمده‌ای و در پاسخ می‌گفتند، امام (ره) فرمودند.

وی با بیان این که بزرگ‌ترین، مهم‌ترین، محکم‌ترین و نورانی‌ترین شاخص برای تشخیص اهل حق، تبعیت‌پذیری از ولایت است، تاکید کرد: هرکس بیشتر تبعیت‌پذیری از ولایت دارد، بیشتر اهل حق است و هرکس کمتر دارد کمتر اهل حق است و هرکس تبعیت‌پذیری ندارد و یا زاویه دارد و در مقابل ولایت است، در مقابل حق است و در جبهه باطل شمشیر می‌زند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور یادواره‌های شهدا را موردتوجه قرارداد و افزود: زمانی که می‌گوییم شهدا شمع محفل بشریت هستند به این معناست که مسیر و راه را به ما نشان می‌دهند، هدف قاطع را برای تحقق یافتن به ما نشان می‌دهند، حق و باطل را به ما نشان می‌دهند و ما را در پیمودن مسیر حق راهنمایی می‌کنند.

وی افول قدرت آمریکا را حاصل خون شهدا دانست و گفت: افول قدرت پوشالی و توخالی یک ابرقدرتی بنام آمریکا که چکمه‌اش بر روی گردن مظلومین جهان است، محصول خون این شهدا است، امروز شاهد هستیم که آمریکا با خفت و شکست از افغانستان خارج شد.

شکارچی با اشاره به برکات خون شهدا، بیان داشت: امروز به برکت خون شهیدان همه امکانات پیشرفته که در دوره دفاع مقدس به دست رزمندگان اسلام نبود، در اختیار رزمندگان اسلام و پیروان ولایت هست و باهدف نشانه‌گیری شاهرگ آمریکا و اسرائیل است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی برای تهیه یک قبضه نارنجک باید با ده برابر قیمت و با حضور دلال‌ها و با وجود تحریم به دست رزمندگان می‌رسید، ولی حالا به برکت خون شهیدان بی‌نیاز شدیم.

دستاوردهای خون شهیدان

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور با اشاره به دستاوردهای خون شهیدان اظهار داشت: به برکت خون شهیدان خواب از چشم دشمنان انقلاب اسلامی گرفته شده است، و نباید به یاوه‌گویی و توهمات دشمنان انقلاب اسلامی توجه کنیم. ما کشور بی‌نظیری هستیم و ملت‌هایی در جهان به‌نظام جمهوری اسلامی چشم دوخته‌اند.

وی بیان داشت: این دنیا محل گذر است، یکی مثل شهدا به مقام قرب الهی می‌رسد، و یکی درگیر دنیاطلبی و انواع شهوت‌ها و سوءاستفاده‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌هرحال این دو قشر فاصله زیادی با یکدیگر دارند.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: امروز ما امانت‌دار خون شهدا هستیم و از این امانت باید به نحو احسنت نگهداری کنیم، بالاترین درجه امانت‌داری هم تبعیت محض از ولایت‌فقیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha