پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق - مدیر حوزه علمیه تهران

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: امام(ره) بنیانگذاری بود که با تاسیس بسیج، بنیان گذارانی مخلص و تاثیر گذار در عرصه ایثار و شهادت تربیت کرد. شهید حسن باقری به عنوان خبرنگار به جبهه آمد، ولی بنیانگذار اطلاعات و عملیات شد و یا حسن تهرانی مقدم بنیانگذار توپخانه و موشکی می شود و در رأس این عزیزان حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار صدور فرهنگ مقاومت در دنیا می شود.

به گزارش خبرنگا خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق، در مراسم غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس، در تهران، با بیان اینکه بسیج یک نعمت الهی است که به فرمان مبارک حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، اظهار داشت: بسیج یکی از نعمات خداوند به کشور و مردم ایران است و عامل ایجاد، بقا و صدور انقلاب اسلامی ایران بود؛ یکی نعمت ها ولایت فقیه و دیگری بسیج بود.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان دیدگاه حضرت امام (ره) در مورد بسیج، گفت: در نگاه بلند حضرت امام(ره)، بسیج یک مکتب بزرگ جریان ساز وحماسه آفرین است. نگاهی گذرا به کلمات گهر بار این مرد الهی که با دم مسیحایی خود اندیشه پاک ایجاد بسیج جهان اسلام را به منصه ظهور و تحقق رساند این مطلب را به خوبی نشان میدهد

وی ادامه داد: تعبیراتی همچون شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر، مکتب شاهدان و شهیدان گمنام، میقات پابرهنگان، مدرسه عشق، معراج پاک اندیشه اسلامی، لشکر مخلص خدا، از الطاف جلیه خداوند و نهایتا تفکر دلنشین بسیجی و ده ها تعبیر بلند دیگر که همه حاکی از این حقیقت است که در نگاه امامین انقلاب بسیج یک حادثه و اتفاق گذرا نیست، بلکه معجزه جاوید انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: آنچه امروز در عراق، لبنان، سوریه، یمن و جای جای دنیا می بینیم حاکی از این حقیقت است که برگ برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی و کلید فتح دلهای همه آزادگان عالم تفکر ناب و دلنشین بسیج است. آیا بدون صدور فرهنگ بسیج و راه اندازی جبهه مقاومت می توانستیم داعش را نابود کنیم و داعیه دار اخراج آمریکا از منطقه باشیم.

وی بیان کرد: امام(ره) بنیانگذاری بود که با تاسیس بسیج، بنیان گذارانی مخلص و تاثیر گذار در عرصه ایثار و شهادت تربیت کرد. شهید حسن باقری به عنوان خبرنگار به جبهه آمد، ولی بنیانگذار اطلاعات و عملیات شد و الان عملکرد این شهید در دانشگاه تدریس می شود و یا حسن تهرانی مقدم بنیانگذار توپخانه و موشکی می شود و در رأس این عزیزان حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار صدور فرهنگ مقاومت در دنیا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق بیان اینکه امامین انقلاب نگاه ویژه ای نسبت به بسیج حوزه و دانشگاه دارند، توضیح داد: توقع امام و رهبری از بسیج حوزه و دانشگاه ویژه است، لذا فرمودند، امروز از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است، از فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز میخواهم پاسدار اصول نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی باشند و تفکر ناب اسلام را برای بسیجیان جهان اسلام پایه گذاری و تئوریزه کنند.

وی با بیان ویژگی هایی که می تواند در یک بسیجی وجود داشته باشد گفت: تفکر بسیج ویژگی های دارد که اولین آن اخلاص، صفا و صمیمیت و گمنامی و معنویتی که در بسیج موج می زند، است و دومین مورد مردمی بودن و در صحنه بودن بسیج و بسیجی است. خصوصیت دیگر بسیجی، ولایت مداری محض نه ولایت شعاری است.

مدیر حوزه علمیه تهران به نقش طلاب بسیجی و جهادی در میدان مقابله با کرونا هم اشاره کرد و گفت: مسئولین نظام و متخصصین امر، واکسیناسیون را لازم می دانند و رهبری عزیز هم، توجه و عمل به توصیه های متخصصین را لازم می دانند و خودشان هم واکسن زده اند، ولی برخی دیگر که تلاش برای مقابله می کنند مصداق پیش دستی بر ولی امر جامعه است که قرآن از آن نهی می کند.

وی با انتقاد از منتقدین واکسن اظهار کرد: این اقدام برخلاف ولایتمداری است حتی اگر در لباس روحانیت هم باشد. افراد آزادند که واکسن بزنند یا نزنند، ولی کسی حق ندارد علیه حرکت اجتماعی جامعه دست به مقابله بزند و تنش آفرینی کند. حوزویان در این جریانات باید بصیرت داشته باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند. در شرایط سختی که نظام با آن مواجه است ما نباید برای دشمن خوراک تهیه کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha