جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) با آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم فعالیت دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها در زمینه فراهم نمودن فضای علمی سالم برای بانوان را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با فراهم کردن فضای تحصیل مناسب برای بانوان در حقیقت از ناموس مردم صیانت می‌کند و باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با فراهم کردن فضای امن برای تحصیلات عالی بانوان قابل تقدیر است، افزود: یکی از راه‌های حمایت از این دانشگاه با توجه به رویکرد دینی و مذهبی که دارد هدایت موقوفات به این سمت است و باید به مردم گوشزد شود تا موقوفات با توجه به نیازهای نظام و زمان شکل بگیرد.

در این دیدار حجت الاسلام آخوندزاده نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه این دانشگاه حدود ۱۳ سال پیش تأسیس شده است، گفت: دولت قبلی با اصل وجود چنین دانشگاهی موافق نبود و به دنبال حذف آن بودند و با حمایت مراجع تقلید بود که این دانشگاه به کلی تعطیل نشد.

وی دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها را دانشگاه تراز انقلاب دانست و گفت: این دانشگاه با وجود اینکه با کارشکنی دولت از دانشگاه جامع به دانشگاه و سپس به دانشکده علوم انسانی و هنر تقلیل پیدا کرد اما در آزمون کارشناسی ارشد رتبه‌های دو رقمی و تک رقمی زیادی را داشته است که نشان دهنده فعالیت خوب علمی و فرهنگی و نتیجه بخش بودن فعالیت این دانشگاه است.

در ادامه نسرین صادق زاده رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه این دانشگاه اولین دانشگاه تک جنسیتی بود که از اول انقلاب تأسیس شده است، گفت: حدود ۱۸۰۰ دانشجو و ۴۴ عضو هیأت علمی در این دانشگاه حضور دارند که در رشته های علوم انسانی و هنر مشغول تحصیل و تدریس هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیر بومی هستند، گفت: دانشجویان این دانشگاه معمولا از خانواده های مذهبی و متدین و به خاطر نام حضرت معصومه سلام الله علیها و فضای معنوی و مذهبی قم به این دانشگاه آمده‌اند و ما وظیفه داریم که در کنار رشد و ارتقاء علمی آنان از نظر فرهنگی و اجتماعی هم برنامه هایی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: این دانشگاه با توجه به فضای سبز خوبی که در اختیار دارد می تواند علاوه بر دانشجویان به بانوان استان قم و حتی در سطح بین المللی خدمات فرهنگی داشته باشد و این نیازمند حمایت های مالی و فرهنگی نهادهای مسئول است.

وی توانمندسازی بانوان از نظر فرهنگی و علمی و ارائه خدمات پشتیبانی برای حضور بانوان در استان قم را از اهداف اصلی دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها دانست و ادامه داد: دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها از نظر فضای خوابگاهی کمبودهایی دارد که نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.

در ادامه یزدی از اعضای هیأت علمی گروه هنر دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه هدف ما در این دانشگاه راه اندازی رشته های هنری کاربردی برای بانوان به منظور ایجاد اشتغال‌های خانگی در منازل بوده است، گفت: قم از شهرهای برند در زمینه فرش دستباف است از این رو ما توانستیم مجوزهای رشته فرش را اخذ کنیم تا علاوه بر بعد هنری به بعد اقتصادی خانواده ها نیز کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha