جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیرتاریخی2

حوزه/وبینار تخصصی" سیر تاریخی تدوین کتب ضد امامت و تألیف ردّیه ی علمای شیعه و اهل تسنن" با حضور حجت‌الاسلام سید محمدیزدانی، در تالار پژوهشی مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، وبینار تخصصی" سیر تاریخی تدوین کتب ضد امامت و تألیف ردّیه ی علمای شیعه و اهل تسنن" توسط حجت‌الاسلام سید محمدیزدانی، امروز به صورت مجازی در تالار پژوهشی مدرس حوزه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام یزدانی در این نشست تخصصی به معرفی تألیفاتی که بر ضد امامت نگاشته شده و کتبی که در ردّ آنها نوشته شده پرداخت.

استاد حوزه با بیان اینکه منهاج‌السنه کتابی بود که به دلیل اهانت و توهین بی‌سابقه به شیعیان، واکنش علمای اهل سنت را نیز برانگیخت و در رد آن مطالبی را نگاشتند از آن به منهاج‌البدعه یاد کردو گفت: هیچ یک از علمای شیعه به این کتاب پاسخ ندادند و علامه حلی در پی درخواست پاسخ به این کتاب، می‌گوید: نگارنده کتاب مذکور هنوز هیچ فهم درستی از مطالب ادعایی و نقد آن ندارد.

پژوهشگر وهابیت‌شناسی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی یادآور شد: «االتحفة الاثنا عشریة فی الردّ علی الإمامیة الإثنی عشریة» یکی از کتاب‌هایی است که ضد تفکرات شیعه نوشته شده است و علمای بسیاری مانند «سیدمهدی ابومظفر»، مشهور به «میرحامد حسین نقوی» در کتاب «عبقات الأنوار فی إمامة الأئمه الأطهار» پاسخ تخصصی و روشنی بیان کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha