جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید از حوزه امیرالمومنین رشت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان به همراه معاونان خود، از مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه استان گیلان و معاونان حوزه استان، در برنامه هفتگی خود از مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت بازدید و در جریان برنامه‌ها، فعالیت‌ها، مسائل و مشکلات این مدرسه قرار گرفتند.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان و معاونین در این بازدید با اساتید و کادر مدرسه دیدار کردند و برخی از مصوبات استانی را به مدرسه ابلاغ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور هدف از ابلاغ مصوبات استانی به مدارس را در راستای ایجاد وحدت رویه اعلام کرد تا تمامی مدارس با یک برنامه منظم و مشخص حرکت کنند و با اجرای این مصوبات در مدارس، کیفیت برنامه‌های حوزه در سطح استان ارتقاء یابد.

وی، یکی از شرایط انتقال به سطح دو را قبولی در پایش قرآنی اعلام کرد و افزود: طلاب سطح یک بعد از امتحان ترم اول پایش قرآنی می‌شوند و اگر نمره قبولی را کسب نکنند مجوز ادامه تحصیل در ترم بعدی را نخواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: حضور در منازل طلاب متأهل یکی از کارهای مسئولان مدارس است، زیرا این کار باعث دلگرمی طلاب و خانواده‌هایشان می‌گردد. همچنین با ابراز همدردی با طلابی که بستگان درجه یک خود را از دست داده‌اند نیز می‌توان تسکین آلام برای آن طلبه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور افزود: برگزاری کارگاه صرف و نحو برای پایه‌های پایین توسط طلاب پایه‌های بالاتر به صورت یک روز در میان، برگزاری کارگاه فن خطابه با حضور اساتید و برگزاری اردوهای تفریحی از مصوباتی است که در سفرهای قبلی به مدارس استان ابلاغ شده است که در این مدرسه با مدیریت حجت الاسلام شعبانی بحمدالله به صورت منظم این مصوبات اجرا می‌گردد.

برگزاری کلاس به صورت مباحثه محور و پژوهش محور از دیگر مصوباتی بود که مدیر حوزه علمیه استان گیلان به آن اشاره کرد تا طلاب درس‌ها را به صورت مباحثه‌ محور برگزار کنند. همچنین در کنار مباحثه، پژوهش نیز کار کنند و این مهم باعث می‌شود تا سطح کیفی طلاب از لحاظ درسی ارتقاء یابد.

بازدید مدیر حوزه علمیه گیلان از مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت

بازدید مدیر حوزه علمیه گیلان از مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت

بازدید مدیر حوزه علمیه گیلان از مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت

بازدید مدیر حوزه علمیه گیلان از مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرشید IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    مثلا جلسه هستش بعد همشون سرشون تو گوشیه