جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدصادق جلالی

حوزه/دبیر اجرایی کنگره شعر جعفر طیار از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا یازدهم آذرماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدصادق جلالی، مدیر اجرایی نخستین کنگره شعر حضرت جعفر طیار (ع) با عنوان «مردی که اگر می‌بود» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، اظهارداشت: این کنگره ساعت ۱۸ روز چهارشنبه در آستانه‌ شهادت حضرت جعفر ابن ابی طالب (س) و با حضور علما، فرهیختگان، شاعران، ذاکران ومادحان اهل بیت (ع) و اقشار مذهبی در سالن همایش‌های موسسه‌ فرهنگی امامت برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی کنگره در این باره افزود: این دوره از کنگره با هم اندیشی جمعی از ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و با همکاری موسسات فرهنگی امامت، موسسه فرهنگی سرو امید، عقیق و مجمع شاعران اهل بیت (ع) برگزار می‌شود و اشعار شاعران در تمام قالب‌های شعر سنتی به زبان فارسی، عربی، ترکی در شناخت شخصیت حضرت جعفر طیار (س) و بزرگداشت شأن و منزلت ایشان که توسط ادبا و شعرای مذهبی و آیینی کشور داوری می‌شود و جوایز جداگانه به نفرات اول تا سوم مبلغ پنجاه میلیون ریال کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و نفرات سوم تا ششم مبلغ بیست میلیون ریال کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا یازدهم آذر ماه تمدید شده و عزیزانی که مایل هستند در مسیر عرض ارادت به مقام شامخ ایشان قدمی بردارند می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ شماره۰۹۳۳۲۹۵۰۰۲۱ ارسال کنند.

مدیر اجرایی کنگره افزود: «اولین همایش بزرگداشت مقام حضرت در سال ۹۸ و با رو نمایی کتاب حضرت جعفر طیار سلام الله «مردی که اگر می‌بود» برگزار شد و با وقفه‌ یکساله به جهت فراگیری ویروس کرونا مجدداً قدم در مسیر پاسداشت عظمت مقام حضرتش برداشته است.

همه‌ مسلمانان و شیعیان موظفند با شناخت بهتر اهل بیت (ع) و تأسی به ایشان جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) خصوصاً نسبت به افرادی که در تاریخ گمنام مانده‌اند و کمتر کسی برای شناخت عظمت ایشان تلاش کرده، قدمی بردارند. با توجه به اهمیت و جایگاه شعر در معرفی شخصیت‌های مهم تاریخ و ماندگاری آن و سیره رفتاری اهل بیت با سرایندگان فضائل و مناقب ایشان و مغفول ماندن شخصیت حضرت جعفر ابن ابیطالب سلام الله علیه بر آن شدیم تا کنگره شعر ادبی را برای اولین بار برگزار کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha