شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه طلبگی و سربازی امام عصر (عج) توفیق ذی‌قیمتی است، افزود: تحصیل در حوزه‌های علمیه و گام نهادن در مسیر تبلیغ و تبیین دین، امتداد حرکت انبیا و ائمه اطهار (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در جمع اولیای طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، اظهار کرد: خادمی و سربازی امام عصر (عج) افتخار ذی‌قیمتی است که نصیب فرزندان شما شده است.

وی افزود: زمانی فردی خادم و سرباز کفر و استکبار است که چنین سربازی و خدمتی منحوس بوده و عذاب و ننگ دنیا و رسوایی آخرت را در پی دارد؛ اما زمانی فرد سرباز دین و خداوند و امام زمان (عج) است که این سربازی توفیق ذی‌قیمتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: الآن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیاری سرباز نظام و حکومت اسلامی می‌شوند و از خاک و دین و ناموس و کشور دفاع می‌کنند و برخی کارمند و خادم نظام و مردم هستند در هر سمت و جایگاهی قرار دارند که اگر نیت آن‌ها خیر باشد و در پی رفع نیازهای مردم و جامعه اسلامی باشند مانند مجاهدان در راه خداوند هستند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اما کسی که قصد دارد خادم دین و ادامه‌دهنده مسیر پیامبران و ائمه (ع) باشد و در مسیر تبلیغ و تبیین دین گام بردارد رسالت ویژه و حساسی بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: ما در دوران غیبت از نعمت مشاهده امام عصر (عج) و دریافت مستقیم پاسخ سؤالات و شبهات خود محروم هستیم؛ اما حق‌تعالی برای این دوران تکلیف ما را مشخص کرده و در آیه 122 سوره توبه فرموده است: «وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ»؛ یعنی شایسته نیست مؤمنان همگی به‌سوی میدان جهاد کوچ کنند، چرا از هر گروهی از آنان طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا طایفه‌ای در مدینه بماند که در دین و معارف و احکام اسلام آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به‌سوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: امام علی (ع) هم می‌فرماید: «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِی ثَلَاثاً قِیلَ یا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُک قَالَ الَّذِینَ یبَلِّغُونَ حَدِیثِی وَ سُنَّتِی ثُمَّ یعَلِّمُونَهَا أُمَّتِی»؛ روزی رسول خدا سه بار فرمودند: خداوندا خلفای من را رحمت کن؛ پرسیدند خلفای شما چه کسانی هستند؟ فرمود: کسانی که حدیث من را تبلیغ کنند و به امت من تعلیم دهند.

وی خطاب به والدین طلاب اظهار کرد: شما والدین، طلبه فعلی را تا این مرحله تربیت کرده و به حوزه فرستاده‌اید تا درس دین بیاموزد و سپس در جامعه تبلیغ و تبیین کند؛ مسیری که قدم نهادن در این مسیر پول ندارد بلکه در برخی موارد توهین و فحاشی هم دارد؛ اما شما با خدا معامله کرده‌اید که فرزند خود را برای سربازی دین و امام زمان (عج) به حوزه علمیه فرستاده‌اید و یقین بدانید خدا نیز اجر و ثواب ویژه‌ای به شما عطا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha