جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اثرات اعتقاد به امام زمان(عج) در زندگی انسان‌ها، گفت: ملت امام زمانی از هیچ ابرقدرتی هراس ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در ویژه برنامه نشاط حلال با تبریک هفته بسیج و با اشاره به آیه قرآنی "وَأَنکِحُوا الأَیامی مِنکُم وَالصّالِحینَ مِن عِبادِکُم وَ إِمائِکُم إِن یَکونوا فُقَراءَ یُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ"، اظهار داشت: اعتقاد به امام‌ زمان(عج) حداقل ۳ اثر مهم در زندگی انسان دارد.

وی با اشاره به "ایجاد امید" به عنوان نخستین اثر اعتقاد به امام زمان(عج)، افزود: جامعه ای که اعتقاد به مهدویت داشته باشد هرگز چیزی به نام خودکشی، پوچ بودن و خیلی از بیماری های روانی را نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان این‌که ایجاد اُمید از بهترین اثرات اعتقاد به امام زمان(عج) است، ادامه داد: جامعه فاقد امید در طول زندگی نیز امید نخواهد داشت.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که دومین اثر اعتقاد به امام(عج) "ایجاد توان و اقتدار" است، خاطرنشان کرد: این چنین امتی هرگز در برابر هیچ قدرتی سر خضوع و تعظیم فرود نخواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌ فرد "تربیت" را سومین اثر اعتقاد به امام زمان(عج) برشمرد و افزود: برادران و خواهران از رسالت و وظیفه ما این است که در بحث مهم تربیت خانواده توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به جایگاه برخورداری از اعتقاد راسخ به امام زمان و اثرگذاری آن در جامعه و فرد، اظهار داشت: اولین کانون تربیت "خانوده" و لازمه شکل گیری آن ازدواج است. اولین پایگاه ازدواج ارتباط دختر و پسر در قالب عقد است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: با فرض اعتقاد به امام زمان(عج) آیا سن ازدواج ها، نرخ ازدواج ها و جشن ازدواج ها مطابق با خواسته امام زمان(عج) است. در دوران کنونی شاهد مواردی خلاف خواسته امام زمان(عج) در مسأل ازدواج هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha