یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از سامانه خبری حوزه های علمیه

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: خبرگزاری رسمی حوزه در واقع خبرگزاری رسمی شیعه است که طول تاریخ را در بر می‌گیرد، از گذشته تا ظهور حضرت را با این رسانه سر و کار داریم، لذا با حمایت، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری چه مادی و چه نیروی انسانی متخصص بدون تردید به اهداف و رسالت های داخلی و بین‌المللی خود خواهید رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز با حضور در مرکز رسانه و فضای‌مجازی حوزه و بازدید از آن و در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، اظهار داشت: از آغاز تاسیس خبرگزاری حوزه شناختی نسبت به آن داشتم و امروز می بینم مجموعه‌ای عظیم و به‌روز رسانه‌ای است و تلاش در این مسیر جای تقدیر دارد که چنین معماری بزرگی را انجام داده‌اید و جامعه مخاطب را ارزیابی کرده و با فناوری روز کار را پیش می‌برید.

وی بیان کرد: جهان کنونی، جهان جنگ رسانه‌ای است، چون انسان موجودی رسانه‌ای است. هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی دارای شخصیتی رسانه ای می‌باشد، لذا وقتی خداوند با انسان صحبت می‌کند رسانه‌ای حرف می‌زند و قرآن و جبرئیل از ابزارهای مهم رساندن پیام‌اند که به پیامبر(ص) می‌رسانند و حضرت تمامی یافته‌ها را به جامعه بشری انتقال می دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، عنوان کرد: هر مقدار در عرصه رسانه به روز، بلکه فوق روز و دارای دانش و مهارت در ارائه و بازخوردگیری مجهز باشیم، می‌توانیم رسانه را به خوبی مدیریت کنیم، با توجه به اینکه ساختار موجودی انسان، تفکر محور است تمام تاریخ استکبار بر این بوده که فکر و اندیشه انسان را مدیریت و بررسی کند و آن شود که می‌خواهند و برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: به این جهت، قطاری با رسانه آماده کرده‌اند تا بشریت در ایستگاهی پیاده شود که برده‌داری مدرن است، لذا روی افکار و اندیشه کار می‌کنند؛ قلب، سلطان انسان است و می خواهند بر قلب‌ها سلطنت کنند تا رفتار را مدیریت نمایند، مهم‌ترین ابزار در زمان کنونی در دست استکبار، رسانه است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری خاطرنشان کرد: در زمان استعمارکهن، رسانه به ایفای نقش می پرداخته است. در جهان هیچ‌گاه، رسانه به شکل کنونی، دارای تاثیرگذاری نبوده و نه دشمن این‌قدر در مخاطب‌شناسی و تبیین اهدافش سرمایه گذاری کرده است.

وی گفت: در اختیار داشتن ابزار رسانه‌ای اهمیت زیادی دارد و تمام هدفشان این است که رسانه را تا می توانند در افق دوردست ببرند و در اختیار بگیرند و در شبکه بزرگ استکباری با رسانه به مهندسی بپردازند و انسان را به تسلیم بکشانند، لذا ۱۳ خبررسانی بزرگ جهانی داریم که ۶ مورد آن بسیار مهم است.

امام جمعه بوشهر افزود: در مقابل این هجمه تاریخی در شرایط کنونی باید در عرصه رسانه فوق‌العاده قوی عمل کنیم، هم رسانه مکتوب و هم برخط را به گونه ای تقویت کنیم تا مقابل خط آتش دشمن آرایش رسانه ای منسجم و مقتدری داشته باشیم.

وی، تصریح کرد: خبرگزاری حوزه با اصالت‌های محتوایی و اخلاق رسانه‌ای، خط مقدم ارائه محتوای اسلام و اهل بیت(ع) است و هم خط مقدم دفاع صحیح در مقابل تهاجم رسانه‌ای و دفاع از اسلام است، به این دلیل رسانه‌های اسلامی در خط مقدم در حوزه دفاع و همچنین تبیین اسلام ناب محمدی(ص) هستند. لذا «خبرگزاری حوزه» پیشگام خطوط مقدم ذکر شده، می تواند باشد و با تلاش‌هایی که صورت گرفته، در حوزه مکتوب و فضای مجازی، کارهای مهمی در نظام رسانه‌ای جهان انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهارداشت: برخی از رسانه‌های مذهبی و دینی در کشورها در ارائه نظریه نقش دارند، ولی خبرگزاری حوزه با این مجموعه در حوزه تبلیغ و مقاومت با اشکال مختلف و محتوای اصیل و فوق روز وارد صحنه شده‌ است و با گزارشی که ارائه گردید، مشخص است که کاملا رصدهای ملی و فراملی انجام می‌گیرد و این کاملا صحیح و مطابق با نیاز روز به ارائه محتوا می پردازید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ادامه داد:هر مقدار بتوانیم برای رسانه سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم جای کار دارد، چرا که دشمن با همه توان و سرمایه‌گذاری قوی بر روی رسانه وارد میدان شده است و ما باید خودمان را در تراز مقاومت پایدار و حمایت لازم از رسانه به پیروزی رسانده و نتایج خوبی را برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی رقم بزنیم.

خبرگزاری حوزه محتوا محور و گیراست و نیازسنجی براساس شاخص‌ها دارد

امام جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های خبرگزاری حوزه ادامه داد: خبرگزاری حوزه محتوا محور و گیراست و نیازسنجی های که انجام می‌دهد براساس شاخص‌ها است. ظرفیت بزرگ و پشتوانه مهم علمی و معرفتی همچون حوزه‌های علمیه دارد، هیچ رسانه‌ای همچون حوزه محتوا ساز درعرصه تولید، نیست.

وی تاکید کرد: این رسانه دارای ظرفیت مهم، همراه با تجارب فراوان دارد. بررسی حوزه‌های مختلف در سطح جهان اسلام را می‌تواند مورد توجه قرار داد، بزرگان ما همواره در اندیشه یک رسانه بوده‌اند و هر چند رسانه‌های زیادی فعال هستند، اما چنین گسترشی در تاریخ حوزه برای اولین بار و بسیار تاثیر گذار بوده و مخاطبان خاص خود را دارد و این کار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: برای خبرگزاری حوزه آرزوی توفیق داریم و امید است با تنظیم سند ۱۴۱۰، بتوانیم تا ده سال آینده خبرگزاری تراز دین، اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) را دید که همه جغرافیای اسلام را تحت پوشش قرار داده و با سندی راهبردی و نقشه راهی که دارید نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و تراز اسناد بالادستی برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشید.

وی بیان کرد: رسانه شخصیت‌ خاص خودش را نیاز دارد، وقتی دانشی لازم است تا تولید رسانه‌ای صورت بگیرد، باید فرد متخصص این دانش را به خدمت گرفت تا بتوانیم کارهای بزرگ و اثرگذاری را تولید کرد و کل جهان را علاوه بر رصد، تحت تاثیر قرار داد. خبرگزاری باید بتواند نیازها را پشتیبانی کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: امروز بیشترین سرمایه‌گذاری جبهه استکبار در عرصه رسانه و در عرصه رسانه‌های دیداری و شنیداری است، چون می‌دانند هر چه سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه‌ای چندین برابر دارند.

وی افزود: رسانه، مقوله‌ای است که باید فوق‌العاده سریع، صحیح و طراحی فوق روز داشته باشد. اگر صرفاَ به‌روز باشد، عقب می‌افتد، باید از زمان جلوتر باشد و مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید با شاخص‌های فوق روز شناسایی و سرمایه گذاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، عنوان کرد: از ظرفیت استان‌ها و حضور پژوهشگران استفاده شود در فضای بین المللی از شخصیت‌های بزرگ می‌توان به خصوص در رسانه چند زبانه استفاده کرد، همچنین از ظرفیت دلدادگان اهل بیت(ع) بهره برد.

امام جمعه بوشهر افزود: جهان آینده، جهانی است که با رسانه مدیریت می‌شود و هر مقدار در رسانه قوی عمل شود، سهم بسزایی در مدیریت جهان خواهیم داشت و لذا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تسریع خواهد شد، تغییرات خوبی در خبرگزاری دیده می‌شود و لذا نیاز به یک اتاق آسیب‌شناسی دارید، چه در مورد گذشته حال و آینده، آسیب‌های محتوایی را رصد کنید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: رسانه یک مقوله ای است که مرتب باید خودش را رصد کند و جامعه شناسی و آمارگیری کند و خودش را مورد بازخورد قرار دهد و معماری کند، رعایت این نکات، میزان تاثیرگذاری را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: خبرگزاری رسمی حوزه در واقع خبرگزاری رسمی شیعه است که طول تاریخ را در بر می‌گیرد، از گذشته تا ظهور حضرت را با این رسانه سر و کار داریم، لذا با حمایت، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری چه مادی و چه نیروی انسانی متخصص بدون تردید به اهداف و رسالت های داخلی و بین‌المللی خود خواهید رسید و دِین خود را نسبت به علمای سلف، شهدا، امام شهدا و منوِیات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و بزرگان این حوزه مقدسه ادا خواهید کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha