جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 993370
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کرسی علمی و ترویجی بازنگری و نقد روایت نقص عقل زنان در اراک برگزار شد

حوزه/ناهید طیبی پژوهشگر جامعة الزهرا (س) در کرسی علمی «بازنگری و نقد روایت نقص عقل زنان» بیان کرد: یکی از راه‌های نقش آفرینی زنان در تشکیل تمدن اسلامی تحقق سبک زندگی اسلامی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کرسی علمی - ترویجی «بازنگری و نقد روایت نقص عقل زنان با تکیه بر سیره امیرالمؤمنین(ع)» به همت مدرسه عالی تخصصی ریحانةالنبی(س) اراک و با همکاری مرکز تخصصی الزهرا(س) قروه کردستان و دانشگاه فرهنگیان اراک با حضور ناهید طیبی وارائه‌دهندگان این موضوع، حجت‌الاسلام فاضل حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و حجت‌الاسلام عابدین رستمی، استاد حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

طیبی در حاشیه این نشست اظهار کرد: دین اسلام جایگاه ارزشمندی را برای زنان برشمرده است و از نظر قرآن زنان شخصیتی والا دارند و باید تفکر جامعه درباره زنان و نقص عقل آنان در جامعه اصلاح شود .

وی، یکی از راه‌های نقش‌آفرینی زنان در تشکیل تمدن اسلامی را تحقق سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: باید با حرکت هوشمندانه ،جدی و کاملا علمی، این مسئله محقق شود.

طیبی اظهار کرد: از برنامه های مهم حوزه های علمیه خواهران فعالیت علمی و پژوهشی بر روی کتاب ارزشمند نهج البلاغه است که نقش مهمی در پیشرفت علمی حوزه های علمیه دارد و در این راستا برگزاری برنامه های کرسی علمی و ترویجی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha