جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ث

حوزه / مدیر مرکز احیای آثار علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی، ۴ جلد از کتاب منتقد المنافع را به نماینده ولی فقیه در کاشان اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام حسین شریف کاشانی، مدیر مرکز احیاء آثار ملاحبیب الله شریف کاشانی (ره)، امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در کاشان، ۴ جلد از کتاب منتقدالمنافع را به آیت الله سلیمانی اهدا کرد .

ملاحبیب اللّه کاشانی از علمای برجسته دارالمؤمنین کاشان در قرن چهارده هجری بود. ایشان هشت ساله بود که با غم رحلت والد فاضلش آیة اللّه ملاعلی مدد، مواجه شد، اما با عنایت حضرت حق و سرپرستی آیة اللّه سید حسین کاشانی، تلخی یتیمی را تحمل کرد و به تحصیل علوم دینی روی آورد.

هوش و استعداد فوق العاده این نوجوان به حدی بود که توانست در مدت ده سال مدارج عالی تحصیل را پشت سر نهاده و در هجده سالگی از دست استادش، آیة اللّه سیدحسین کاشانی گواهی اجتهاد دریافت کند. ضمن آن که در شانزده سالگی گواهی نقل روایت را از ایشان اخذ کرده بود.

این استاد پرفروغ کاشان پس از دریافت اجازه اجتهاد، برای آستان بوسی امامان معصوم علیهم السلام و نیز استفاده از محضر دانشمند بزرگ و پرآوازه شیعه، شیخ مرتضی انصاری به عراق سفر کرد، اما پس از رسیدن به کربلا با خبر جانگداز رحلت شیخ مواجه شد و به شدت در ماتم فرو رفت.

ایشان روز سه شنبه ۲۳ جمادی الثانی ۱۳۴۰ قمری (اسفند ۱۳۰۰ خورشیدی)، در سن ۷۸ سالگی در شهر کاشان بدرود حیات گفت.

مقبره او در مزار دشت افروز کاشان واقع است.

انتهای پیام

اهدای۴ جلد از آثار علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی به نماینده ولی فقیه در کاشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha