دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه صنعتی سهند

حوزه/ حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید براین‌که تدوام انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی است، تصریح کرد: حل مشکلات کشور به حرکت بسیجی و جهادی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه صنعتی سهند، با بیان این‌که این هفته یادگار امام امت است، اظهار کرد: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، والاترین و بزرگ‌ترین تاکیدات خود را به بسیج داشته‌اند؛ هرچه در انقلاب از پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در ۴۲ سال گذشته داشته‌ایم همواره ناشی از تفکر بسیجی بوده است.

وی با تاکید براین‌که تدوام انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی است، افزود: امام برای تداوم انقلاب اسلامی، حفظ مسلمین جهان و نجات مستضعفین جهان یک دکترین دفاعی تعریف کردند که آن نیز همان مکتب بسیجی است، تمامی اهداف تعریف شده برای انقلاب اسلامی در حوزه‌های سیاسی، خارجی، علمی، اقتصادی و اجتماعی در سایه‌ی تفکر بسیجی میسر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: امام(ره) زمانی که بسیج را تأسیس کردند، نفرمودند بسیج انقلاب اسلامی ایران، بلکه فرمودند بسیج مستضعفین جهان و این نشانگر یک نگاه جهانی برای نجات مستضعفین بود. بعد از ارتحال امام(ره) این تفکر ادامه یافت و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز با هدف تمدن سازی بیان شده است.

وی تاکید کرد: اکنون تفکر بسیجی جهانی شده است؛ در سال‌های اول این تفکر بسیجی در حزب الله لبنان شکل گرفت که با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، جوانانی با تفکر بسیجی و شهادت طلبی باعث شکست اسرائیل شدند؛ هنوز حزب الله لبنان شکل نگرفته بود، ولی تفکر بسیجی انقلاب اسلامی به لبنان منتقل شده بود.

میرتاج الدینی افزود: بعدها تفکر بسیجی در فلسطین و یمن نیز رشد کرد و در جنگ با داعش نیز این تفکر گسترده‌تر شد. مکتب بسیج، مدرسه‌ی عشق است و باورها و رفتارهایی دارد که اگر تمامی آن‌ها را در جامعه زنده نگه داریم همواره پیشرفت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: خداباوری اولین ویژگی بسیج و شدیدترین مرحله بوده که در قرآن نیز به ویژگی‌های آن اشاره شده است، نترس بودن از هیچ قدرتی نیز یکی دیگر از باورهای بسیجی است که آن را در ماجرای نجات نفت کش ایرانی از دست دشمنان می‌توان به وضوح دید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین ویژگی رفتاری بسیجی ها در ثابت قدمی، صداقت و راست قامتی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی است، همچنین کم‌هزینه بودن و شهادت طلبی یکی دیگر از رفتارهای بسیجی‌ها محسوب می‌شود.

میرتاج الدینی با بیان این‌که بسیجی‌ها در زندگی همواره با آزمون مواجه می‌شوند، گفت: بسیج زمانی لشکر مخلص خداست که در آزمون‌های پیش آمده‌ دنیوی پیروز و سربلند بیرون بیاید؛ بسیجی همواره اهل عمل و کار است.

وی با بیان این‌که امثال سردار سلیمانی‌ها، بسیجی دوران هستند، گفت: امیدوارم همگی همواره حافظ تفکر بسیجی باشیم و با نگاه و تفکر بسیجی و جهادی موفقیت‌ها را رقم بزنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش برتر خود را با تفکر بسیجی نشان دهند و این امر قطعا با تلاش شبانه روزی تحقق می‌یابد، در بسیاری از جاها نیاز به فعالیت های علمی و جهادی داریم تا مشکلات عدیده‌ی اقتصادی و عمرانی در کشور برطرف کشود، چرا که با حرکت عادی مشکلات رفع نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر در این کشور به جایی برسیم که در هیچ شهر و روستایی حتی یک خانه ای فرسوده نباشد آن موقع به اهداف انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و قطعا این امر با تفکر و حرکت بسیجی و جهادی تحقق خواهد یافت.

احمدرضا مصطفی قره باغی، رئیس دانشگاه صنعتی سهند در این مراسم با بیان این‌که بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل شکل گرفت، اظهار کرد: امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال می توان بسیج را به عنوان تفکر و فرهنگ دانست چرا که بسیج محدود به موضوع خاصی نیست.

وی افزود: بسیج در بطن جامعه شکل گرفته و نهادینه شده است؛ زمانی که بسیج با فرهنگ بسیجی، ایثار و فداکاری نسبت به موضوعی ورود پیدا کند قطعا در آن موضوع موفق شده و به نتیجه می‌رسیم.

قره باغی با بیان این‌که از همان زمان تاسیس، طرح جامعی برای دانشگاه تدوین شد، گفت: امروز بعد از گذشت ۳۰ سال، اکثر رشته‌های فنی و مهندسی در این دانشگاه شکل گرفته است و همچنان رشته‌های مورد نیاز برای رفع مشکلات و نیازهای کشور راه اندازی می‌شود.

وی افزود: امروزه نیاز به رشته‌های دانشگاه صنعتی سهند در جامعه بسیار مشهود است و خوشبختانه این دانشگاه توانسته نسبت به تربیت نیروی متخصص در رشته‌های مورد نیاز خوب عمل کند.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به ایجاد مراکز تحقیقاتی تقاضا محور در دانشگاه صنعتی سهند، گفت: این مراکز تحقیقاتی براساس انجام طرح های تحقیقاتی مورد نیاز صنعت ایجاد شده‌اند به طوریکه اکنون نزدیک به ۲۰ مرکز در این دانشگاه شکل گرفته است که براساس ارزیابی وزارت علوم دو مرکز از این مراکز به پژوهشکده تبدیل شده است.

وی با تاکید براین‌که خوشبختانه ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه صنعتی سهند تحقق یافته است، گفت: نزدیک به ۴۰۰ طرح تحقیقاتی در این دانشگاه براساس نیاز صنعت و برای رفع مشکلات انجام شده است.

قره باغی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه سهند، گفت: اکنون حدود ۵۰ شرکت در این مراکز مشغول به فعالیت هستند و محصولاتی در آن ها تولید می شود که به مرحله صادرات نیز رسیده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha