یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست استاندار یزد

حوزه/استاندار یزد گفت: در سال گذشته تنها ۶۵ میلیون متر مکعب آب شُرب از خطوط انتقالی به یزدی ها اختصاص یافته است، در حالی که پایین ترین سرانه مصرف آب در کشور را یزدی ها دارا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، دکتر مهران فاطمی، عصر امروز در پایان اولین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در استانداری یزد برگزار شد پس از استماع دو ساعته طرح ها و پیشنهادات خبرنگاران، در سخنانی با تقدیر از تلاش های رسانه های استان، اظهار داشت: استان یزد با وجود رتبه چهارم صنعتی در کشور دارای ۴۰ هزار بیکار است، در حالی که صنایع، مصرف کننده فناوری هستند.

وی با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیشرفت های علمی و فناوری در کشور گفت: در دولت گذشته بحث ریل گذاری به سمت اقتصاد دانش بنیان انجام شد که قابل تقدیر است و ما باید همیار، همگام و همراه مراکز علمی و فناوری استان باشیم تا در مسیر توسعه حرکت کنند.

استاندار یزد مسئله آب را که در این نشست خبری دغدغه مهم خبرنگاران استان بود یادآور شد و گفت: در سال گذشته تنها ۶۵ میلیون متر مکعب آب شرب از خطوط انتقالی به یزدی ها اختصاص یافته است در حالی که سهم واقعی استان ۹۸ میلیون متر مکعب بوده است.

جزئیات موارد مصرف آب انتقالی اصفهان به یزد در یک سال گذشته

فاطمی با بیان این که یزدی ها پایین ترین سرانه مصرف آب در کشور را دارا هستند، ادامه داد: از این ۶۵ میلیون متر مکعب دریافتی ما از خطوط انتقالی آب شُرب، ۵۶ میلیون متر مکعب آن تحویل آب و فاضلاب شده است که صد در صد برای مصرف شرب مردم بوده است.

وی افزود: از این مقدار، چهار میلیون متر مکعب به روستا های ورزنه، پادگان ها و نیروگا ههای در طول مسیر داده شد و دو میلیون متر مکعب باقی مانده بر اثر خرابی شبکه و تعمیرات از بین رفته و سه میلیون متر مکعب آن به مصرف شُرب کارگران بخش صنعت بوده است که ۱۲ میلیون آب شور به بخش صنعت اختصاص یافت.

استاندار یزد اضافه کرد: در واقع میزان مصرف آب شرب استان یزد ۱۳۷ میلیون متر مکعب و آب صنعت ۵۷ میلیون متر مکعب است که تنها پنج درصد از آب انتقالی به صنعت و استفاده کارکنان و کارگران اختصاص می یابد که تلفیقی از آب شور است.

پیگیری مشکل شکستن لوله خط انتقالی آب یزد از سوی شخص وزیر

فاطمی به قطعی آب صبح جمعه پنجم آذر یزد بر اثر شکستن خطوط آب انتقالی با لودر اشاره کرد و گفت: شخص وزیر در نیمه شب با بنده تماس گرفت و تا وصل آب هشت بار از وزارت کشور با بنده تماس گرفتند و برای اولین بار بوده که شخص رئیس جمهور پیگیر وضعیت قطعی آب یزد شدند و رئیس دفتر رئیس جمهور در این باره با بنده تماس گرفت.

وی خاطر نشان کرد: عزم دولت و عزم نظام اسلامی بر حل مشکل آب چهار استان همجوار است و اگر اتفاق خوبی برای آب مصوب شود برای هر چهار استان خواهد بود.

استاندار یزد ادامه داد: برنامه های شش ماهه عملیاتی یزد در بخش روستایی و شهری ارسال شده است و ما روی انتقال خط آب دریای عمان تمرکز خواهیم کرد.

فاطمی تأکید کرد: روزی نیست که مسئله آب در استان یزد پیگیری نشود و مدیریت مصرف آب خیلی مهم است، زیرا نیمی از آب مصارف شرب تبدیل به پساب می شود که می توان در بخش صنعت و کشاورزی استفاده شود.

وی تأکید کرد: یکی از برنامه های صنعتی استان جلوگیری از خام فروشی و ساخت قطعه از مرحله سنگ تا صنایع تبدلی خواهد بود.

استاندار یزد با اشاره به موضوع گردشگری اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد منطقه ویژه گردشگری هستیم و مسئله دیگر ما ایجاد ۵۳ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن است.

فاطمی از تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان با حضور مجموعه های دانشگاهی و فناوری خبر داد و گفت: متأسفانه در سند آمایش استان یزد هیچ بخشی به رسانه ها اختصاص داده نشده است که بزودی این پیوست اضافه می شود.

رسانه ها برادران مدیران هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرموده امام صادق علیه السلام «محبوب ترینِ برادرانم نزد من، کسی است که عیب هایم را به من هدیه کند»، تصریح کرد: رسانه ها در واقع برادران و نزدیکان صمیمی مدیران هستند و مدیران نباید همچون برادران یوسف برای آنان بلکه برادرانی دلسوز و نکته بین باشند.

استاندار یزد ابراز کرد: در حالی که در سیستم های اداری از بازرس گرفته تا حراست و نظارت حضور دارند، ولی خبرنگاران می توانند برخی آسیب ها را به موقع، به هنگام و سریع تر از سیستم اداری به استاندار اطلاع دهند زیرا وابستگی های مالی و اداری ندارند.

فاطمی خاطر نشان کرد: رسانه ها دیده بان های صدیق مدیران هستند به شرطی که بها داده شوند و خبرنگاران نیز باید صداقت در مطالب و اتقان نظرات را رعایت نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت سیزدهم در تعامل با رسانه ها یک سطحی بالاتر از سال های گذشته رقم بزند و انتظار ما از رسانه ها این است که یزد را در تراز ملی ببینند و اخبار منتشر شده یک دهه قبل خود را با افق های برنامه های یزد مقایسه کنند که چقدر تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم.

مدیران و رسانه ها رسالت تاریخی خود را نسبت به یزد انجام دهند

استاندار یزد ابراز کرد: دولت ها یکی پس از دیگری می آیند و می روند، ولی آنچه از آنان باید به یادگار بماند بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی خود، انجام رسالت تاریخی نسبت به یزد است.

فاطمی تصریح کرد: ما توقع تعریف و تمجید از رسانه ها را نداریم و به نقد سازنده محتاجیم و بیشتر عناوین فضای رسانه ای استان در فضای رسمی و غیر رسمی در تراز و شأن یزد نیست.

وی اظهار کرد: رسانه ها قدرت ریسک را از مدیران و کارشناسان قبل از عمل به طرح و کاری نگیرند و در مقابل با عدم انتقاد در ادامه یک مسیر غلط سهیم نشوند.

استاندار یزد تأکید کرد: حمایت از خبرنگاران باید یکبار و برای همیشه انجام شود و در بحث اقدام ملی مسکن برای این قشر دیده شود و در توزیع آگهی ها سهم بومی و رسانه های محلی دیده شود.

استاندار یزد در پاسخ به یکی از سئوالات خبرنگاران در خصوص مخالفت دانشگاه یزد با احداث جاده گازی استان، اظهار داشت: ما باید افق علمی استان یزد را ببینیم و زمین های اطراف دانشگاه یزد برای احداث دانشگاه های تخصصی در افق های آینده استان یزد است و باید به یک منطقه ویژه علم و فناوری تبدیل شود.

انتهای پیام/۳۱۳۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha